Den frasen förekommer ofta i den här tråden, tyvärr.kan den här vara en ingåg i pyramiden, vi får se närmaste dagarna eller veckor
Hur går det t ex med de där fynden som gjordes för flera veckor sedan? Har de inte analyserats ännu?
Artur
Det häpnadsväckande är att den arkeologiska institutionen känner till denna utgrävning, såvisst bör det vara en historisk pyramid.Andreas K skrev:Alla fakta som talar för att det inte nödvändigtvis skulle vara en pyramid.
Osmanagic har ljugit förr. Projektet är en fars.Jens Yde skrev:Semir Osmanagic har jo udtalt, at udgravningen er et folkeprojekt.
Med tanke på hur utgrävningen verkar genomföras så skulle nog inte de som gräver känna igen en keramikkärva om de fann en.Jens Yde skrev:Finder udgraverne ikke snart et potteskår/krukskärva? Så kan nogle af debattørerne her sikkert hurtigt se, fra hvilken periode og hvilken kultur de tilhuggede sten stammer. Eller har arkæologerne fundet potteskår for længe siden, og vil de blot ikke offentliggøre deres fund? På samme vis som Sir Arthur Evans holdt sine Linear B-skrifttegn hemmelige for "amatører" i årtier.
Svaret hertil må være nej, for Semir Osmanagic har jo udtalt, at udgravningen er et folkeprojekt.
Osmanagic har ljugit förr. Projektet är en fars.
Det skulle väl vara den första vetenskapliga rapport du läst i ämnet -- ja, nu raljerar jag, men det kan du faktiskt ha. Hetig har berättat för oss vad som står i rapporten från Nukic/Kovacevic och att den inte alls är det stöd för Osmanagic som han - och du - gett sken av. Pyramiden är ett berg och Osmanagic en con man - fast det har jag ju redan skrivit, liksom varenda nytt inlägg i den här tråden verkar ha skrivits ett dussin gånger innan. Ämnet förefaller uttömt för seriös debatt.The Ghost skrev:på fredag hålls konferans, där de ska presentera vetenskapliga raporten , hoppas vi kan läsa den på nätet
Vi har aldrig sagt att INTE NÅGON av alla de utgrävda stenar på kullarna som The Ghost presenterat på fotografi kan vara utladga av människor. Sen får du acceptera naturen som den är och hur den fantastiskt kan forma stenar.Jens Yde skrev: Jeg er godt klar over, at sten i naturen kan antage mærkværdige former, og at de fejlagtigt kan antages som skabt af mennesker. Men jeg forstår ikke, at mænd, der må antages af være fornuftige, kan påstå, at ingen af disse sten er lagt af mennesker.
Ffa den rapport som Osmanagic menar ger stöd för hans teorier, den från Nukic/Kovacevic. Den ger ju inte alls stöd för det han hävdar.The Ghost skrev:
vilket fakta som talar emot, vilken ?????????????????????????????
och på vilket sätt är det farsartat, när det finns profesionella arkeloger och geologer som jobbar där och inte osmanagichBara för att ett projekt är uppbackat av viktiga personligheter så behöver det inte vara mindre farsartat.
Det skulle väl vara den första vetenskapliga rapport du läst i ämnet -- ja, nu raljerar jag, men det kan du faktiskt ha.
.Hetig har berättat för oss vad som står i rapporten från Nukic/Kovacevic och att den inte alls är det stöd för Osmanagic som han - och du - gett sken av
Pyramiden är ett berg och Osmanagic en con man - fast det har jag ju redan skrivit, liksom varenda nytt inlägg i den här tråden verkar ha skrivits ett dussin gånger innan. Ämnet förefaller uttömt för seriös debatt.
Vetenskapliga argument vore välkommna. Det har inte synts till några hittills, vad jag har sett. Bara hänvisningar till alla rapporter som kommer att komma snart...The Ghost skrev:
nu på fredag kommer första gången utländska forskare att presentera vetenskapliga argument, förut var det bara bosnier som har presenterat raporter, men nu är det två egyptier, en grek, en italienare