Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
donvinnie
Ny medlem

Vänta vara tills Osmangich fått korn på skidbacken i Grönby

Inlägg av donvinnie » 15 juni 2006, 21:50

The Ghost skrev:riktiga saningen är den att innan osmangich, så förtördes arkelogiska lämningar utan att ingen brydde sig, inte ens bosniska arkeloger som lever på stats budgeten och inte gör ett skit
Det är väl ingen ursäkt för att Osmangich ska få förstöra det som eventuellt finns kvar? Jag hade vart ganska sur om jag varit bosatt i Visoca och fått viktiga delar av min historia förstörda pga en ufo-fantasts nycker. Det kanske kommer en tid då arkeologerna får tid och chans att gräva ut platsen.
Jag är nästan förvånad att han inte övervägt att spränga sig ner i berget från toppen när han ändå är igång. Men det kommer väl det med...

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 15 juni 2006, 23:50

Letade reda på ett inlägg du, Ghost, skrev - eller åtminstone postade - 30 november 2005:
To follow are extracts from the official reports into the excavations at the first known pyramid in Europe, Visocica. The report is provided by Semir Osmanagic

The author of the report is geologist Nadija Nukic, an expert with 25 years experience working as a geologist throughout Bosnia and Herzegovina.

The reports says:

- The shape of Visocica Hill is consistent with that of a pyramid, having four identical sides, with the exception of the front side which accesses a plateau. Nature does not make correct geometrical shapes like this and the rocks could not have been formed in this pattern by natural forces

(...)

We can conclude, from all these factors, the hypothesis that the Visocica Hill is a colossal stone structure - a pyramid. The walls of the Bosnian Pyramid of the Sun are made from precut blocks which have been moved to this location. The access plateau is of monumental dimensions (around 15,000 sqm) and is paved with cut stone slabs.

Given these factors, we can discount this being a natural phenomena.

A foundation has, as a result, been created with the name, Archaeological Park: Bosnian Pyramid of the Sun. At this stage it includes nearly 200 intellectuals from Bosnia and other parts of the world. This brilliant concentration of knowledge and enthusiasm will ensure the continuation of the project with further exploration planned for April 2006.

S Osmanagic
Osmanagic har alltså förfalskat uppgifter i rapporten från Nukic & Kovacevic. Dessa uppgifter har sedan cirkulerat på nätet i över ett halvår utan att ha blivit avslöjade. Man har även anlitat folk med irrelevant expertis, alt. relevant expertis från hittepå-institut, alt. relevant expertis från trovärdigt håll men som tyvärr själva inte haft en aning om att de anlitats, och så vidare, med mera. Fiffel och båg, månad efter månad. Naturligtvis skiter det sig förr eller senare - även om Osmanagic inte har alla hästar i stallet så är han nog inte korkad på det viset - man kan fråga sig hur länge han trodde att det skulle hålla.

Problemet är inte att vi är några som ägnat tid åt ett vanligt berg med ovanlig form. Problemet är att det nu finns massor med folk som flinar åt "bosnisk arkeologi" tack vare en manipulativ drömmare, som dessutom lyckats få med sig några godtrogna patrioter som varit glada i att sprida oräkneliga bilder, lösryckta uppgifter och glada tillrop över nätet, men som inte tagit sig tid att läsa innantill.

Jag ska inte fråga hur det känns, Ghost, eftersom jag antar att jag inte får något svar på den frågan heller.

hetig
Ny medlem

Inlägg av hetig » 16 juni 2006, 09:44

hej igen

nu ska jag börja som The Gost... skicka bilder :)

kanske skulle man förvänta sig ha bilder som bevisar att det handlar om ett berg från mig...men det här gången skickar jag två nya bilder från luften. Man kan inte neka att berget påminner om en pyramid eller hur.
Kolla bara sidorna hur jämna de är.... inte konstigt att folk är övertygade
Bilagor
Bosanska-piramida-Sunca-01.jpg
Bosanska-piramida-Sunca-01.jpg (137.15 KiB) Visad 1008 gånger
Bosanska-piramida-Sunca-04.jpg
Bosanska-piramida-Sunca-04.jpg (168.17 KiB) Visad 1008 gånger

hetig
Ny medlem

Inlägg av hetig » 16 juni 2006, 09:46

men som sagt... det krävs lite mer än bilder för att man ska bevisa en teori

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 16 juni 2006, 09:50

I rättvisans namn så får jag påminna om att ytterligare bilder på ett pyramidliknande berg skall länkas till, inte postas. Vi vet redan att berget ser pyramidformat ut från ena sidan.
:)
Mvh -Dan

hetig
Ny medlem

Inlägg av hetig » 16 juni 2006, 09:51

till ex

även bilderna är ibland....inte så bra

bilden nedan visar berget från den fjärde sidan som många på forum har frågat efter:
Bilagor
Bosanska-piramida-Sunca-05.jpg
Bosanska-piramida-Sunca-05.jpg (154.91 KiB) Visad 999 gånger

hetig
Ny medlem

Inlägg av hetig » 16 juni 2006, 09:53

ok...sorry

kunde inte hitta länken till bilden utan laddade ner den och jag ville vara rättvis och skicka olika varianter.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 16 juni 2006, 09:56

Den sista bilden var väl däremot intressant för den som vill försäkra sig om att det ser ut som ett berg från de andra sidorna. :)

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem
Kontakt:

Inlägg av cocteau » 16 juni 2006, 10:05

Hmm hoppas man inte hel gräver sönder vad jag antar är sydsluttningen som man ser på sista bilden. Där skulle jag annars kunna tänka mig att köpa hus och mark den dag det är dags för mig att pensionera mig. Där ska jag sen dricka vin och odla chili. Det tycker jag är en betydligt bättre användning av den kullen än att gräva sönder den.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 juni 2006, 11:44

Giancarlo
Medlem

Inlägg av Giancarlo » 16 juni 2006, 20:22

The Ghost, de här senaste var den sämsta av alla bilder du länkat. Ser ju extremt genomnaturligt ut...

och lyd ett gott råd i välmening: Snälla, sluta gör dig själv till åtlöje ännu mer. Det blir inte mer en pyramid oavsett hur många
stenblocksbilder du postear.
Senast redigerad av 1 Giancarlo, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 16 juni 2006, 20:29

Ja, även om någon i historien har byggt PÅ kullen behöver inte det per automatik betyda att hela berget är en pyramid. :?

bolltarzan
Provmedlem

Vad gör de egentligen på bilden??

Inlägg av bolltarzan » 16 juni 2006, 21:29

Jag gillar den sista bilden

http://www.piramidasunca.ba/news/150606/pm_s8_7.jpg

Det ser ut som att de jobbar hårt på att se pyramider lite varstans :lol:

kunde inte hålla mig... :P

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 17 juni 2006, 13:33

Sedan när började man bygga pyramider genom att lägga tunna stenskivor ovanpå varandra? Det är i mina ögon ett utomordentligt ineffektivt sätt att bygga något på. Och så förbannat mycket mer korkade tror jag inte att de var förr jämfört med idag.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 17 juni 2006, 17:03

Sedan när började man bygga pyramider genom att lägga tunna stenskivor ovanpå varandra? Det är i mina ögon ett utomordentligt ineffektivt sätt att bygga något på. Och så förbannat mycket mer korkade tror jag inte att de var förr jämfört med idag.
egentligen är det inte på själva pyramiden , utan något sort platå till pyramiden , kanske

kolla här var de hittade det där små blocken, men jo mer man kommer upp på bergen hittar man större sten block

[Onödig bild borttagen/Gutekrigaren]

Skriv svar