Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 7 juni 2006, 22:31

senaste intervju med osmangich , lyssna här

http://www.astraeamagazine.com/osmanagi ... o_frm.html

07-06-2006 Sam Osmanagic reports on progress and discusses some of the critique on the project.

nyheter från intervjun, vetenskaplig raport i juni och Zahi Hawas kanske besöker visoko i augusti

Vad har han sagt exakt, och när då?
förra året , jag kan inte hitta sidan

men han sade att det är möjligt att det finns pyramider i bosnien , om jag hittar sidan ska jag posta här

Vad har de sagt exakt, och när då?

jag läste i bosniska tidningar

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 juni 2006, 18:45

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem
Kontakt:

Inlägg av cocteau » 8 juni 2006, 21:59

The Ghost skrev:http://img315.imageshack.us/img315/9381/zidsun0zd.jpg

väggar av bosniska pyramiden
Du har ingen större variant av den där bilden? Den ser ut som att någon har suddat bort någonting. Det kan också vara en artifakt av den rätt hårda
jpeg-komprimeringen. Det ser väldigt likt ut som att nån har använt verktyget smudge i Photoshop lite slarvigt. Resten av bilden har hårda konturer
förstänkta av hård jpeg-komprimering medans dom områden jag lag en röd mask över är mycket mjukare i konturerna, vad skulle det i så fall vara dom
suddat bort? Jag har märkt för de områden jag tycker ser misstänkta ut på nedanstående bild:
Bilagor
zidsun0zd_mod.jpg
zidsun0zd_mod.jpg (66.33 KiB) Visad 944 gånger

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 juni 2006, 22:20

det här är största jag har

Bild

jag tror inte att någon har pyslat med photshop, utan det är bara damm som ska tas bort :?

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem
Kontakt:

Inlägg av cocteau » 8 juni 2006, 22:25

The Ghost skrev:det här är största jag har

tog bort bilden

jag tror inte att någon har pyslat med photshop, utan det är bara damm som ska tas bort :?
Nej jag tänker itne ta gift på det. Tycker bara att bilden är mjukare på dom ställena... kan vara en "synvilla" dock.

Artur Szulc
Medlem

Inlägg av Artur Szulc » 9 juni 2006, 14:20

Det ser inte ut som väggar på en pyramid utan som berggrund...återigen, varför gräver man bara ut 5-10 meter och inte fortsätter vidare ut på kanterna. Vad döljer sig där?

Artur

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 9 juni 2006, 16:54

Det ser inte ut som väggar på en pyramid utan som berggrund...återigen,

problemet är att den här berggrunden är brant och rak vilket är anomalisk

jag har pratat med smailbegovic , han som jobbade med NASA , han är geofysiker , han själv tycker att det här är helt anomalisk att stenblocken är branta och raka

igår sade Barakat , hur många gånger ni frågar mig "är det här är en pyramid" så ska jag svara så många gånger, ja, det är en pyramid, materialet är 40 miljoner gamal vilket är normalt medan de intresanta är att människorna har transporterat den på den platsen

varför gräver man bara ut 5-10 meter och inte fortsätter vidare ut på kanterna. Vad döljer sig där?

ta det lungt människa

det regner hela tiden de gräver inte nu
plus att det behövs mer volonäterer för att det ska gå fortare, och det är massor av jord

Användarvisningsbild
Gorm
Medlem

Inlägg av Gorm » 9 juni 2006, 17:52

En sak som slår mig är varför man inte grävt ut ett "hörn" på "pyramiden" , dessa borde rimligtvis visa om de är gjorda av människohänder eller inte. Som det ser ut nu så har man endast lagt ner en massa resurser på att hacka fram något som lika gärna skulle kunna vara naturligt.

/johan

OldCode
Medlem

Inlägg av OldCode » 9 juni 2006, 20:46

problemet är att den här berggrunden är brant och rak vilket är anomalisk
Anomalt med tektonik... det var intressant påpekande och helt felaktigt!
Förkastningar har ställt upp den tidigare horisontala lagerföljden så den nu har en annan vinkel än vad den hade när den avsattes...
Jösses, tektoniken har varit känd länge.
jag har pratat med smailbegovic , han som jobbade med NASA , han är geofysiker , han själv tycker att det här är helt anomalisk att stenblocken är branta och raka
Intressant, alltså har en geofysiker uttalat sig om geolgin, samt dessutom använt sig av fjärranalys och visat sina resultat med GIS.
Varför håller han sig isåfall inte till sitt eget specialområde...
TA DIT EN RIKTIG GEOLOG!!!! MS Nukic är INTE GEOLOG!
igår sade Barakat , hur många gånger ni frågar mig "är det här är en pyramid" så ska jag svara så många gånger, ja, det är en pyramid, materialet är 40 miljoner gamal vilket är normalt medan de intresanta är att människorna har transporterat den på den platsen
Mycket intressant, den åldersdateringen gällande materialet stämmer inte med den som Ms Nukic ger i den geologiska rapporten...
Det stämmer alltså inte heller med Dr Barakats egna påståenden tidigare om "betong" och att byggstenarna skulle vara gjorda i "formar".
Människor skulle alltså inte tillverkat materialet så som tidigare påståtts.. utan släpat dit alla block - då kommer återigen frågan.. var finns stenbrotten???

Jag hoppas alla märker hur informationen ändras med tiden, hur teorierna avlöser varandra - går in i varandra, hur teorier tas för bevis när nästa teori från utgrävningsteamet framkommer...

Dessutom är det alltså intressant att se hur vissa bilder från utgrävningen visar stenlager som ligger i vinkel, som någon form av casing, medans andra bilder visar lager som ligger horisontellt, andra som ligger i en annan vinkel än "casingen".
Ett ord... TEKTONIK. (Fler ord relaterade=normalförkastning, förkastning, horst, spricksystem, reverseförkastning).

Den hugande kan googla på de orden och hitta mycket matnyttigt.

Utgrävningen skulle må bra av RIKTIGA VETENSKAPSMÄN som tog över projektet, om det ens finns några sådana som vill ta tag i projektet.
Att man lierar sig tex med det italienska "nätuniversitet" gör ju att de inte precis tas mer seriöst...
Med riktiga vetenskapsmän menar jag internationellt erkända från erkända universitet.
Att man tar in folk som tydligen aldrig fått någon avhandling publicerad av någon internationell tidsskrift på engelska - ökar enligt min åsikt enbart känslan att de inte vill ha dit riktiga experter. (Och ja, jag har tillgång till många databaser för att söka efter engelska tidsskrifter, och hittils kammat noll när det gäller exvis Ms Nukic och Dr Barakat.)

som jag har förstått det finns det inga riktiga sedimentologer och berggrundsgeologer på plats i utgrävningsteamet, däremot gott om geotekniker och geofysiker. Den geologiska utbildning som krävs för dessa i Sverige, är om jag inte minns fel - 10 poäng, dvs ½ termin.
Att ens tro att de skulle vara geologiska experter... är beklämmande.

Allt jag vill säga är, att mycket av det som tydligen kommer från utgrävningsteamet, viss information från officiella sidan, vissa via the ghost - är felaktigt och tom. i vissa fall rent ut sagt skrattretande sett ur en geologisk vetenskaplig synvinkel.

Jag valde att svara eftersom The Ghost hänvisar geologiska svar - något som jag tror jag är mer adekvat att tillsvara än de flesta här inne.

MVH

/OldCode

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 9 juni 2006, 22:23

En sak som slår mig är varför man inte grävt ut ett "hörn" på "pyramiden" , dessa borde rimligtvis visa om de är gjorda av människohänder eller inte. Som det ser ut nu så har man endast lagt ner en massa resurser på att hacka fram något som lika gärna skulle kunna vara naturligt.

/johan
det är det de gör. de försöker gräva på kanten, altså från två sidor så att de möts på kanten

Oldcode , enda orsaken att jag tror mer på barakat och de som jobbar där är för att de är just där i visoko och jobbar medan du sitter här i sverige och kritiserar

OldCode
Medlem

Inlägg av OldCode » 9 juni 2006, 22:54

Oldcode , enda orsaken att jag tror mer på barakat och de som jobbar där är för att de är just där i visoko och jobbar medan du sitter här i sverige och kritiserar
Utmärkt, och du tror på dem utan att ha en enda kunskap om vad de egentligen pratar om. Lysande.

Vatten på en gås, eller kanske snarare uttrycket - kasta pärlor för grisarna passar bättre.

Vetenskapliga argument accepteras tydligen inte av dig, men var så säker - jag kommer fortfarande vetenskapligt kommentera de påståenden du eller utgrävningsteamet kommer med så länge de är fulla av fel eller konstigheter.
Om du tror på mig eller inte är egalt!

Förhoppningsvis har jag introducerat någon till vetenskaplig metodik, och geologiska kunskaper som kanske intresserar någon.
Jag hävdar fortfarande att vetenskap och tro (likväl som vetenskap och religion) skall hållas isär.

Bevisen för era terorier saknas fortfarande.

MVH

/OldCode

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 11 juni 2006, 14:03

Ett ovidkommande inlägg har tagits bort, eftersom detta fortfarande gäller:
Jag skrev:Inlägg med enbart bilder och ingen text (som det ovanstående) tillför inget till diskussionen och kommer hädanefter att tas bort i sin helhet, oavsett vad bilderna innehåller. Jag hoppas att jag gjort detta mycket klart.
Mvh Petter

Giancarlo
Medlem

Inlägg av Giancarlo » 11 juni 2006, 14:39

The Ghost skrev:

/johan
det är det de gör. de försöker gräva på kanten, altså från två sidor så att de möts på kanten

Alltså ännu större anledning att inte tro att det är en pyramid, om många kan på ett övertygande och redogörande sätt falsifiera pyramid-teorin, om och om igen, utan att ens vara på plats. och detta med enbart ruskigt vinklat källmaterial som vår utgångspunkt i fallet!! SÅ genomskinlig är teorin. Ju mer vi ens föreslår att vi kan falsifiera teorin, desto större blir bevisbördan för de som är anhängare till teorin, och hitintills har inte ett enda av de påståenden som falsifierar teorin kunnat bevisas bort.
Jag tycker inte du har något att komma med i såna här diskussioner om du redan bestämt dig för en teori.. Du kanske borde syssla med fiktion istället för historia.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 11 juni 2006, 21:57

nu har vi lite starkare bevis nu , de har hittat sten block ovanför första lagern 1.1 meter ovan, på månpyramiden

här är bilderna

1
http://img389.imageshack.us/img389/1348/m19bj.jpg

2
http://img389.imageshack.us/img389/4181/m20xl.jpg

3
http://img389.imageshack.us/img389/5898/m39cb.jpg

4
http://img389.imageshack.us/img389/7126/m42qn.jpg

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 11 juni 2006, 22:17

Det ser onekligen ut som någon slags byggnation, det håller jag med om. Dock förstår jag inte en sak... byggde de en platt pyramid? En pyramid brukar väl ha lutande väggar?

Skriv svar