Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 31 maj 2006, 15:03

Vi har åtminstone haft en riktig geolog att uttala sig om fenomenet, om du minns.
Oskyldig fråga:
Är Oldcode geolog? Jag uppfattade inte riktigt om så var fallet nämligen. :o

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 31 maj 2006, 16:04

Andreas K skrev:Oskyldig fråga: Är Oldcode geolog? Jag uppfattade inte riktigt om så var fallet nämligen.
OldCode skrev:Jag har en magisterexamen i berggrundsgeologi/mineralogi som huvudämne, men har läst mycket sedimentologi, kvartärgeologi, GIS och fjärranalys vid sidan av.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 31 maj 2006, 16:19

The Ghost skrev:jag är inte arkelog eller geolog så att jag kan avgöra om det där naturligt eller inte
Du har ju uttryckt dig tvärsäkert om dina bilder att det är människoformade fenomen vi ser. Varför kan du uttala dig om dem men inte om Sphinx bilder? Tycker du inte att de ser väldigt människopåverkade ut?

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 31 maj 2006, 19:14

Du har ju uttryckt dig tvärsäkert om dina bilder att det är människoformade fenomen vi ser. Varför kan du uttala dig om dem men inte om Sphinx bilder?
varför , jag ska säga varför, för att jag läser komentarer från geologer och arkeologer direkt från platsen i visoko i bosnien

de säger att det är människo gjort därför säger jag också det , förstår du

Tycker du inte att de ser väldigt människopåverkade ut?

Mvh Petter
det ser ut som om mäniskor har gjort det men jag vet inte säkert för att jag inte har läst eller hört några arkeologer eller geologer säga något om de där stenen som är placerade

men däremot läser jag varje dag vad arkeologer och geologer säger som jobbar där i visoko om vad de hittar och säger att det är människor som har gjort

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 31 maj 2006, 19:42

Tack så mycket för hjälpen, Hex! :)

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 2 juni 2006, 11:42

Nyhater:

UNESCO ska skicka sina experter till Visoko ,

UNESCOs general direktor Koichiro Matsuura sade att hittade bevis att det finns pyramid i visoko, är spektakulära
matsuura säger att när UNESCOS experter bekräftar att det rör sig om pyramid ska de försöka finansera projektet

bosniska tidningar AVAZ

stone blocks of the moon pyramid
http://www.bosnianpyramid.com/images/Bo ... 0Moon1.JPG

Sphinx
Medlem

Inlägg av Sphinx » 2 juni 2006, 12:02

Varför gräver de inte ut mer? Varför lägga upp en bild som visar 2 stenar som är halvt uppgrävda bara?
Jag menar även Os och de andra som är på platsen lär väl få ta del av den kritik som pågår runt om på forum i världen.

GRÄV UT OCH BESVISA. Bevisa att vi har fel plz.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 2 juni 2006, 12:05

Varför gräver de inte ut mer?
de gräver överallt , men jag väntar på bilderna de koommer de närmaste dagarna hoppas jag

Varför lägga upp en bild som visar 2 stenar som är halvt uppgrävda bara?
varför inte

Jag menar även Os och de andra som är på platsen lär väl få ta del av den kritik som pågår runt om på forum i världen.

GRÄV UT OCH BESVISA. Bevisa att vi har fel plz.
du måste förstå att det finns massor av jord, plus att det behövs mer volontärer, och de kan inte göra fortare eftersom de kommer förstöra , sakta men säkert

om UNESCO säger att det är pyramid då kommer vi inte mer disktuera om det finns en pyramid eller inte i bosnien utan vem har byggd de när , hur varför, osv

för att det här ska gå fort behövs minsta 1000 volontärer

Sphinx
Medlem

Inlägg av Sphinx » 2 juni 2006, 12:28

Jag förstår att det är mycket jord, fattar inte hur den kommit dit men det är en annan fråga. Det jag menade är bara gräv ut dessa 2 stenar helt då så att vi får se om de lutar/ligger mot andra stenblock. Nu ser det ut som om någon varit ute i skogen och grävt upp 2 stenar = bevisar inget.

Jens Yde
Medlem

Inlägg av Jens Yde » 2 juni 2006, 13:34

Major evidence?

Her er en nyhed fra Bosnien i dag.

"At the foot of the Hill Plješevica-Bosnian Pyramid of the Moon, 40-80cm under earth’s surface, slabs with relief surface were found. The position of the slabs is 15° degrees northwest. The slabs are connected together through 1mm thick joint material. The inferior slab has polished surface and it’s thickness is 10-15cm, another handmade stone slab of 2 cm thickness is placed above. The third and last slab cover is made from sandstones of same shapes. The Egyptian geologist Dr. Ali Abdulah Berekat said that this is the major evidence about the existence of pyramids".

Giancarlo
Medlem

Inlägg av Giancarlo » 2 juni 2006, 13:53

Jens Yde skrev:Major evidence?

Her er en nyhed fra Bosnien i dag.

"At the foot of the Hill Plješevica-Bosnian Pyramid of the Moon, 40-80cm under earth’s surface, slabs with relief surface were found. The position of the slabs is 15° degrees northwest. The slabs are connected together through 1mm thick joint material. The inferior slab has polished surface and it’s thickness is 10-15cm, another handmade stone slab of 2 cm thickness is placed above. The third and last slab cover is made from sandstones of same shapes. The Egyptian geologist Dr. Ali Abdulah Berekat said that this is the major evidence about the existence of pyramids".
Visa oss! Slabs with relief surface? kan lika gärna vara något annat geologiskt!

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 2 juni 2006, 14:00

I synnerhet som de stenar som tidigare uppgetts vara "polished" inte alls har varit det.

Användarvisningsbild
cocteau
Medlem
Kontakt:

Inlägg av cocteau » 2 juni 2006, 14:26

Hexmaster skrev:I synnerhet som de stenar som tidigare uppgetts vara "polished" inte alls har varit det.
Är det någon som har försökt koppla i hop dessa påstådda pyramider och år 10500 BC eller andra tidpunkter i precesionscykeln? Kanske några andra likheter med den där undervattensformationen utanför japans kust. För när jag såg den där bilden med personen som höll ett foto på fotavtryck i måndamm previd nån besynnerlig formation i berget fick jag hemska Von Däniken vibbar, så dylika kopplingar kommer inte förvåna mig.

Jens Yde
Medlem

Inlägg av Jens Yde » 2 juni 2006, 14:30

Hexmaster skrev:I synnerhet som de stenar som tidigare uppgetts vara "polished" inte alls har varit det.
Har de sten, som oplystes at være polerede, ikke været det? Det vidste jeg ikke. Hvorfra ved du, at de er rå, ubearbejdede?

Er der nogen professor eller doktor, der efter 1. maj 2006 har sagt, at pyramiden i Bosnien udelukkende er naturskabt?

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 2 juni 2006, 15:52

I synnerhet som de stenar som tidigare uppgetts vara "polished" inte alls har varit det.
nej inte sant

vi har polerade stenblock
, och han pratade förmodligen om de här stenblocken

http://bosnian-pyramid.com/gallery/Exca ... mg01-1.jpg kolla den här

Skriv svar