Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 15 maj 2006, 17:14

Det ska bli intressant att se. Jag tror inte att det är århundradets upptäckt, men jag hoppas att det är det.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 15 maj 2006, 18:14

BildDet här ser faktiskt ut som om någon ristat med latinska bokstäver.

Bild
Aah, nu ser jag trappstegen! De går från tälten, upp på vänster sida av staketet! :wink:
Allvarligt talat, i övrigt verkar det inte finnas några trappsteg, bara naturlig bergssida.

Mvh -Dan

Artur Szulc
Medlem

Inlägg av Artur Szulc » 15 maj 2006, 19:09

Aah, nu ser jag trappstegen! De går från tälten, upp på vänster sida av staketet! Wink
Allvarligt talat, i övrigt verkar det inte finnas några trappsteg, bara naturlig bergssida.
Och tunneln? Är det också en naturlig del i ett berg? Eller har den grävts ut av människor? Nu menar jag ju inte att detta bevisar någonting.

Och vad som förefaller vara en inskription? Har vattnet strilat fram detta? Eller har den kanske ristats in av en grävling...

:)

Som sagt, jag tror inte att den är en pyramid, kanske är det romerskt, illyriskt. Vad vet jag. På det här området: ingenting. Men en viss del av mig hoppas innerligen att det är någonting, då skulle många besserwissrar sättas på plats. Och när sådant inträffar, då jublar jag oftast.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 15 maj 2006, 20:55

Är du säker på att Osmanagic accepterar det? Jag är det inte.
jo varför inte, igår sad ehans också, i intervjun,

"om vi inte hittade de här sten blocken skulle vi alla vara besvikna"

saningen är, berget ser ut som en pyramid och det är en pyramid , utan tvekan

men frågan är, är det människor som har gjort det eller naturen det är den stora frågan som ska besvaras de närmaste veckorna eller månaderna
Det ska bli intressant att se. Jag tror inte att det är århundradets upptäckt, men jag hoppas att det är det.
om det är stenpyramid under berget med rum då är det århundradets upptäckt ,utan tvekan

Det här ser faktiskt ut som om någon ristat med latinska bokstäver.
det är möjligt att barn när de lekte , kom in i tunel och gjorde det där , det är också möjligt , jag vet inte

Och tunneln? Är det också en naturlig del i ett berg? Eller har den grävts ut av människor? Nu menar jag ju inte att detta bevisar någonting.
nej inte naturlig del, den är gjord av människo händer utan tvekan, det vet man säkert

Som sagt, jag tror inte att den är en pyramid, kanske är det romerskt, illyriskt. Vad vet jag. På det här området: ingenting. Men en viss del av mig hoppas innerligen att det är någonting, då skulle många besserwissrar sättas på plats. Och när sådant inträffar, då jublar jag oftast.
spelar ingen roll, om det är romerk eller ilirisk , bara det är en pyramid

:D

Bild

Giancarlo
Medlem

Inlägg av Giancarlo » 16 maj 2006, 02:19

När ska du (ghost) börja visa bilder på vinklarna därifrån den inte ser ut som en pyramid?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 16 maj 2006, 13:20

Varför är det massa gräs och träd på pyramiden? Även om 2 000 år eller hur gammal den nu är, 'r mycket, tror jag itne att det hinner växa över så mycket att man inte ser att det är en byggnad. Jämför med de sydamerikanske pyramiderna.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 maj 2006, 13:20

folket jag börjar darra snart,

EXTRA EXTRA

egyptiska experten Berekat har bekräftat , att det rör sig om en pyramid, indentisk egyptiska pyramider,

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jag ska snart börja gråta ,folket :D

ooooh fyy faaaaaaaaaaaaan, vad glad jag är

jag ryser fortfarande :D

det här är verklighet, vi har fått världens största pyramid i europa, i mitt lilla gamla stolta land Bosnien

folket jaaaaaaaaaaag skriker av glädje

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 16 maj 2006, 13:56

Ta en valium och lugna ned dig lite, polarn. :)

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 16 maj 2006, 14:32

Som sagt: Lugna ner er. Var kan man läsa om Berekats åsikter?

Sphinx
Medlem

Inlägg av Sphinx » 16 maj 2006, 14:44

Ja lite info om Berekat hade varit av intresse. Vem är han?

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 maj 2006, 15:04

http://www.piramidasunca.ba/images/podm ... [quote]Som sagt: Lugna ner er. Var kan man läsa om Berekats åsikter?[/quote]

Skrivet: 16 Maj 2006 14:44 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja lite info om Berekat hade varit av intresse. Vem är han?

han är geolog och expert på pyramider, kommer från egypten

idag undersökte han sten blocken, och han sade att det är indetisk material som pyramider i egypten, och att de är formade av människor

imorgon kommer en arkelog från grekland

bosniska mån pyramiden

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

osmangich med Berekat igår

Bild

bosniska sol pyramid väggar

Bild

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 16 maj 2006, 15:14

The Ghost,

- Länken gick till en bild. Har du en länk till en text.

- Du har redan fått tillsägelser om att inte lägga in bilder som inte tillför något.

- Oavsett materialet (det finns pyramider i Egypten av olika material, ex.vis Mykerinos består till stor del av granit) så är det intressanta att blocken skulle ha formats av människor. Har geologen någon åsikt om huruvida pyramiden - är vi inne på den mindre s.k. månpyramiden? - skulle vara en konstruktion i sin helhet?

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 maj 2006, 15:20

The Ghost,

- Länken gick till en bild. Har du en länk till en text.
inte på engelska eftersom , nyheten är fresh, vänta närmaste två tre dagar
- Du har redan fått tillsägelser om att inte lägga in bilder som inte tillför något.

vadå inte tillför något, ser du inte att det är utgrävnings plats, sten blocks osv

- Oavsett materialet (det finns pyramider i Egypten av olika material, ex.vis Mykerinos består till stor del av granit) så är det intressanta att blocken skulle ha formats av människor. Har geologen någon åsikt om huruvida pyramiden - är vi inne på den mindre s.k. månpyramiden? - skulle vara en konstruktion i sin helhet?
s.k. månpyramiden?

kolla bilderna ovan

Gazija
Medlem

Inlägg av Gazija » 16 maj 2006, 17:27

Här kommer lite info från staden Visoko's hemsida.
Översatt från bosniska.
Doktor Aly Abd Bereket: Berget Visocica ÄR en pyramid!!!
Doktor för geologisk vetenskap Aly Abd Bereket från Egypten har undersökt och analyserat utgrävningar och kommit fram att berget Visocica ÄR en pyramid. Detta har bekräftats för nyhetsbyrån FENA av Osmanagic. Han berättade att Berekat också förklarade att stora blocken har byggt med hjälp av formar. Berekat har också berättat att den vita "smeten" som har hittas på norra sidan av pyramiden är i själva verket material som används för att bygga samman stenblocken och är identisk med materialet i egyptiska templen.
(Det är inta stenblocken som identiska som det har framgått av tidigare inlägg, utan vita "smeten".)

Gazija
Medlem

Inlägg av Gazija » 16 maj 2006, 17:41

Lite mera info från hemsidan http://www.visoko.co.ba

Efter bekräftelsen av dr. Berekat om att stenblocken som har hittats på berget Visocica är gjorda av människor och att berget gömmer pyramid, geologen Nadija Nukic berättade för radio Q:
" Det som vi hela tiden hittade under provborrningar förra året på samtliga öppna ytor och som fanns mellan gigantiska stenblocken dr Berekat har förklarat som bindningsmaterial som finns även på egyptiska pyramider. Dr Berekat förmodar att man även kommer att hitta spåren av skrifter men ville inte närmare gå in på detta utan vill avvakta vidare utgrävningar. Senare besökte vi även den andra pyramiden, bosniska månpyramiden och efter närmare analys berättade dr Berekat att det finns ingen tvekan att även här handlar det om männskligt bearbetade stenblock.

Skriv svar