Jag skriver ett meddelande till.
Efter att ha tittat närmare på The Ghosts bilder så anser jag att kanterna är för ojämna för att vara människohuggna.
Det är lättare att göra fyrkantiga bitar som passar ihop än delar som buktar in/ut i kanterna och sen försöka foga ihop dem.
Dessutom kollade jag upp en länk från tidigare i tråden varifrån följande lilla citat kommer ifrån:
Representatives of the Foundation "Bosanska piramida sunca" from Visoko were present at the press conference, and a member of that foundation and the coordinator for geological research Ms. Nadzija Nukic (BS geology, U of Tuzla 1971) rejected the research findings by the scientific staff from the University of Tuzla, stating that their research was "too superficial for making final conclusions". According to her, there are "too many elements that point at the conclusion that human hand took part in building the pyramid".
Här ser vi alltså att ms. Nukic tog BS (BullShit?

) examen från Universitetet i Tuzla 1971. Efter det tydligen inga akademiska meriter.
Exakt vad BS är för en examen vet jag inte, Master of Science är det vanliga (som magisterexamen i sverige - ungefär...).
Det kan iallafall förklara varför hennes rapport inte är direkt vetenskaplig kanske...
Dessutom tillhör hon stiftelsen "Bosanska piramida sunca" - så det borde nog betyda att hon i högsta grad är jävig.
Dessutom är den negativa rapporten signerad av Professor Dr. Sejfudin Vrabac - vilket nog borde smälla betydligt högre än någon som 1971 tog ut en lägre examen...
"too many elements that point at the conclusion that human hand took part in building the pyramid"
Frågan man hela tiden ställer sig här är vilka element???
Som sidnotering kan sägas att det verkar pågå en hel del aktivetet och "övertalningsförsök" runt om i cybervärlden på diverse forum. Alla övertygade pyramidtroende verkar komma med ungefär samma bilder och argument som the ghost här gör. Men det är väldigt få som försöker svara på vetenskapliga sakfrågor.
Jag tar också tillfället i akt och kanske lite offtopic, men här är en liten sammanställning jag roade mig med att göra:
Tyvärr är den på engelska, då mina läroböcker är på engelska och jag är nu för trött att göra en översättning. Jag hoppas våra moderatorer har överseende.
Den kan vara lite svajjig - då mina läroböcker är geologiska och måhända är de arkelogiska bitarna lite felaktiga.
22,000 years ago - the Last Glacial Maximum. Hunter-gatherers around the Sea of Galilee are flourishing.
14,700 - 12,800 years ago - abrupt global warming called the late glacial interstadial. Sedentism rises among the hunter-gatherers in Mesopotamia.
12,800 - 11,600 years ago - global cooling to ice age climate called the Younger Dryas. Cooler temperatures and drought initially destroy the sedentary way of life but spark the beginnings of agriculture in Mesopotamia.
11,600 - 10,500 years ago - Return to warmer and wetter climate (which we still have at this day). The neolithic agricultural towns like Jericho are founded.
9,000 - 8,200 years ago - sedentary hunter-gatherers appear in the central Balkan peninsula, in northern Greece farming settlements appear.
5,000 years ago - Sumerians begin to form city-states in Mespotamia.
4,700 years ago - the oldest known Greek pyramid is constructed. It's about 3.5 meters high.
4,600 years ago - the first known Egyptian pyramid is constructed.
Man återkommer ständigt till... vem byggde den eventuella pyramiden och när? Och varför finns det inga andra spår av denna avancerade civilisation...
/OldCode