Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 14 april 2006, 13:37

Men vad säger de bilderna? Jag kan också göra sådant i Photoshop. Det är busenkelt att förstärka de linjer och formar man vill skall synas. Jag gjorde det när syrran hittade ett "ansikte" i fönstret på farmor och farfars gamla sommarstuga. Du måste ju någon gång inse att några bilder med lite linjer eller förstärkta områden faktiskt inte säger ett förbannat skit. När det gäller den amerikanska arkeologen Sean Anklam så verkar han mest vara ett namn. Nu är inte min undersökning vetenskaplig, men kollar men på Google dyker hans namn mest upp i samband med den där påstådda pyramiden.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 14 april 2006, 14:16

Men vad säger de bilderna?
att berget är pyramid format

Jag kan också göra sådant i Photoshop. Det är busenkelt att förstärka de linjer och formar man vill skall synas. Jag gjorde det när syrran hittade ett "ansikte" i fönstret på farmor och farfars gamla sommarstuga. Du måste ju någon gång inse att några bilder med lite linjer eller förstärkta områden faktiskt inte säger ett förbannat skit.
tror du att de gör det här i photoshop, herregud bbc, cnn, cbs är där nere och raporterar och så tror du att de har pysslat med photoshop , skärp dig människa, vet du vilken skam det skulle vara :?

När det gäller den amerikanska arkeologen Sean Anklam så verkar han mest vara ett namn.

han är inte arkeolog, han och smailbegovic jobbar tillsammans med nasas sateliter kommer inte ihåg vad de heter , och de är inte arkeloger
Nu är inte min undersökning vetenskaplig, men kollar men på Google dyker hans namn mest upp i samband med den där påstådda pyramiden.
du behöver inte leta , han är inte känd

de är bara två vanliga volontärer som ville bistå med hjälp , att med hjälp av sateliter bevisa att de rör sig om en pyramid

Senaste nyheter:

gelogen Nukich har gått in i en av tnlarna med en grupp, de har gått in 300 meter , och hon säger att hon är mmer än nöjd vad hon har sett i tunnlarna , det finns mer tunnlar än vad vi har väntat oss att vi ska hitta....

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 14 april 2006, 14:25

Vore kul om det blev några andra nyheter om detta än bilder på berg som ur en viss vinkel ser ut som pyramider. Men är det något substantiellt i detta så kommer det väl mer nyheter och bilder förr eller senare.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 14 april 2006, 14:44

Obehaglig tråd, det här. The Ghost må ha lite dåligt på fötterna emellanåt, men det är ingen ursäkt för den rena mobbing han bitvis utsätts för. Det är (eller borde i alla fall vara) skillnad mellan kritiskt ifrågasättande och hån.

Hoppas att det här till slut ändå visar sig vara en pyramid. Då blir det många röda nunor på Skalman!

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 14 april 2006, 15:03

det är lungt grabbar

de här dagarna är avgörande

vi kommer säkert se på bbc, cnn och andra de här två tre dagar, eftersom det är fortfarande där nere

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 14 april 2006, 15:06

Den stegrande kamelen skrev:Obehaglig tråd, det här. The Ghost må ha lite dåligt på fötterna emellanåt, men det är ingen ursäkt för den rena mobbing han bitvis utsätts för. Det är (eller borde i alla fall vara) skillnad mellan kritiskt ifrågasättande och hån.

Hoppas att det här till slut ändå visar sig vara en pyramid. Då blir det många röda nunor på Skalman!
Visst vore det kul o intressant med en pyramid där. Själv tycker jag dock att det som talar för det är rätt tunnt, men jag är ju bara amatör på området så...

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 14 april 2006, 17:16

The Ghost skrev:den här bilden hittade jag på deras hemsida
Vilken hemsida? Bilden är ju bara upplagd på ett webhotel för bilder, så vad är länken till hemsidan?
The Ghost skrev:tror du att de gör det här i photoshop, herregud bbc, cnn, cbs är där nere och raporterar och så tror du att de har pysslat med photoshop , skärp dig människa, vet du vilken skam det skulle vara
Än så länge har jag inte sett en enda bild som visar på någon pyramid annat än bilder där man ritat byggstenar, satt in linjer på foton, eller ritat in pyramider på foton (vilket jag antar är med photoshop). I övrigt bara bilder där folk gräver hål i marken eller visar upp jordprover - ingenting av någon pyramid.
Den stegrande kamelen skrev:Obehaglig tråd, det här. The Ghost må ha lite dåligt på fötterna emellanåt, men det är ingen ursäkt för den rena mobbing han bitvis utsätts för. Det är (eller borde i alla fall vara) skillnad mellan kritiskt ifrågasättande och hån.

Jag är naturligtvis väldigt kritisk, men om The Ghost känner sig mobbad så ber jag om ursäkt. Och om de hittar någoting som liknar den pyramid som Osmanagic föreslår så ska jag äta upp min hatt (men då måste jag gå och köpa en hatt först). :)

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 14 april 2006, 21:34

Vilken hemsida? Bilden är ju bara upplagd på ett webhotel för bilder, så vad är länken till hemsidan?
deras officiella sida http://www.piramidasunca.ba

det finns en annan sida , inte officiell http://www.bosnianpyramid.com
Jag är naturligtvis väldigt kritisk, men om The Ghost känner sig mobbad så ber jag om ursäkt. Och om de hittar någoting som liknar den pyramid som Osmanagic föreslår så ska jag äta upp min hatt (men då måste jag gå och köpa en hatt först).
jag känner mig inte mobbad

du får vara kritisk

Bild

den här bilden komm från geologiska institutet i bosnien och de gav det till fondationen "bosnisk solpyramid" hemsida

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 15 april 2006, 15:43

senaste nyhet

alla tre pyramider utgör en tiangel som är 60 grader , alltså tre vinlkar på 60 grader

Bild

och jag hittade den här bilden också vet inte vad den här stene är ?

Bild

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem

Inlägg av Marcus » 15 april 2006, 18:33

BBC News har en artikel i ämnet: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4912040.stm

/Marcus

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 15 april 2006, 20:45

The Ghost skrev:alla tre pyramider utgör en tiangel som är 60 grader , alltså tre vinlkar på 60 grader
Pyramider? Kartan visar tre berg i området.
The Ghost skrev:och jag hittade den här bilden också vet inte vad den här stene är ?
Det enda man kan se är att stenen verkar legat blottat ett tag, eftersom det verkar växa vanliga lavar och mossar på den. Vad den kommer ifrån? Tja vi kan bara spekulera. Kanske har den ingått i något slags byggnadsverk?

Mvh -Dan

Christer Samuelsson
Medlem

Inlägg av Christer Samuelsson » 15 april 2006, 21:37

Här frågar sej man om inte kamrater från Europas oroliga hörn inte söker legitimera sina egen historia. D.vs bekräfta sin egen existens. Gamla hävdade nationer behöver knappast bekymmra sej om sådana saker.
BBC omtalar långa tunnlar utan minsta bevis härför. Det är en häftig pjäs om det är sant och jag finner det märkligt att våra Brittiska kusiner går ut i denna stil, utan att videmera med bilder.
Bosnien är nog vad Bosnien är.

Hälsningar
Christer Samuelssom

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 15 april 2006, 21:53

BBC omtalar långa tunnlar utan minsta bevis härför.

vaddå utan minsta bevis :?

vad är det här då

Bild

Bild

Bild

Bild

annan ingång i tuneln

Bild

Christer Samuelsson
Medlem

Inlägg av Christer Samuelsson » 15 april 2006, 22:12

The Ghost
vaddå utan minsta bevis :?

vad är det här då
Det är ett hål i marken. Vad är det för mening med detta hål?
Christer Samuelsson.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 april 2006, 12:37

Det är ett hål i marken. Vad är det för mening med detta hål?
Christer Samuelsson
.

det är ingången till tuneln, som är ganska lång och det är en nätverk av tunnlarna inne i jorden , de som har gått in i tunnlarna sade det i förgår

om du inte tror på det här , ok jag vill inte tvinga någon att tro på mig, jag 'r här bara för att ge information och nyheter om de här "pyramiderna"

Skriv svar