Ja, det var honom jag tänkte på.Amund skrev:Socrates..?
Amund funderar ut vad nästa fråga ska innehålla.
Ja, det var honom jag tänkte på.Amund skrev:Socrates..?
Tack - Efter lite funderande så undrar jag vad detta ska föreställa?Nimrod-S skrev:Amund funderar ut vad nästa fråga ska innehålla.
Alldeles riktigt! Det hade kommit till Ciceros kännedom att Catilina konspirerade för att ta makten i Rom. Det första och mest berömda av de "Catilinska talen" han då höll i senaten inleddes med "Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?" Hur länge Catilina skall du missbruka vårt förtroende? Han sa även "Dum tacent ciamant", medan de tiger ropar de; ett uttryck som senare lett till uttrycket talande tystnad.sveahk skrev: Cicero anklagar Catilina...??
Hans K
Komedi eller drama blir det inte, snarare är det en tragedi att jag har så svårt att komma på en fråga,sveahk skrev:Amund får hjärtligt gärna skriva nästa drama/komedi!
Låter som något Pompejus skulle vilja göra, men om jag minns min Suetonius rätt var det Augustus.Amund skrev:Tack tack!Komedi eller drama blir det inte, snarare är det en tragedi att jag har så svårt att komma på en fråga,sveahk skrev:Amund får hjärtligt gärna skriva nästa drama/komedi!
![]()
jag försöker med denna!
Vem lät öppna Alexander den stores sarkofag bara för att sätta en guldrona på hans huvud samt strö blommor över hans kropp?
Och du minns helt rätt att det var den bereste Augustus.Jokke skrev:Låter som något Pompejus skulle vilja göra, men om jag minns min Suetonius rätt var det Augustus.