Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 26 juni 2006, 12:33

Bra detektivarbete där Pyramidologist. Det är väl symptomatiskt att Osmanagic drar till sig de mindre seriösa...

och varför är han mindre seriös ?????????????????????????????????????????????????????????????????

är barakat och al hadidy oseriösa kanske, :?

är det svårt att tro att att människorna förut har format berget och placerat stenblock på sidorna så att det formar en pyramid, och fixat tunnlar och sånt

är det svårt att tror det ????

myom
Medlem

Inlägg av myom » 26 juni 2006, 12:50

Ghost:

Det är betydligt lättare att tro på det än dina och dina källors tidigare TVÄRSÄKRA uttalanden om att kullen är helt byggt för människohand av sten.

Nu gör de och du en pudel och med en massa utropstecken!!!!!!!!!!!11ett!!! frågar ni varför vi inte kan tro på er.

Svaret är ganska självklart - pyramidförespråkarna har, och kommer nog att göra halvreträtter allteftersom bevis för att det är en vanlig kulle dyker upp. Fakta hittar vi följdaktligen på andra håll.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 26 juni 2006, 14:59

The Ghost skrev:är det svårt att tro att att människorna förut har format berget och placerat stenblock på sidorna så att det formar en pyramid, och fixat tunnlar och sånt

är det svårt att tror det ????
Nej. Titta vad jag hittade, adresserat och allt, fetstilat av dig:
The Ghost skrev:TILL Hexmaster
"The hill was already there," (Osmanagic) added. "Some ancient civilization just shaped it and then coated it with this primitive concrete _ and there you have a pyramid.

Inte gjort på en kafferast, men en oändlig skillnad mot det rena byggnadsverk som en egyptisk pyramid är.

Vad gäller de geologiska undersökningarna av Nukic så har hon "gått upp och ner för kullen flera gånger" vilket inte låter sådär vansinnigt pålitligt. Vet heller inte riktigt vad jag ska säga om slutklämmen...
just nu har jag frågat osmanagich om det här , det här nyheten är inte korrekt sade han det var inget berg innan , pyramiden är stenbyggnad :wink:
Så det kanske var den korrekta nyheten ändå :wink: :wink:

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 26 juni 2006, 16:28

The Ghost skrev:och varför är han mindre seriös?
Jag trodde Pyramidologist länkvar tämligen självförklarande? :wink:

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 27 juni 2006, 13:27

folket , jag ska dra till Bosnien den här veckan jag kommer 6 eller 7 augusti

jag ska besöka pyramiderna ( så klart , och fotografera så mycket som möjligt)
:lol:

Monday, June 26, 2006

Scientist´s Conclusion "Yes there is something great"

On 23 June, just one day before the scientific conference in Sarajevo the Austrian team accompanied the two geologists Dr.Amer Smailbegovich and Dr.Aly Barakat on their field trip around and up and down Visocica Hill.
We were protected by a snake finder and lead by Mr.Zombie with the machete as the terrain is steep, jungle like and dangerous. We turned every stone to investigate its compound, orientation and source of layer.
This is what Dr.Barakat told me as his personal conclusion after 40 days of study:

1.Visocica and Pljescevica Hill clearly show signs of being shaped by man.

2.Nature cannot form Breccia and sandstone into equally sized square blocks, neatly put together to fit four perfectly oriented sides of a pyramid shaped hill.

3.Man obviously shaped the stone blocks, polished them, cut in form and covered the sides of the hills.

4.Purpose, age and culture is unknown.

5.The hills were there and man shaped the natural breccia and sandstone layers

från Gabriele Lukacs blog som är på platsen där nere och jobbar som volontär

I augusti kommer UNESCO:s experter så det kan också vara avgörande, om det säger att det är en pyramid då kan man inte anklaga de för fusk bara så där lätt, :lol:

som många gör på barakat och andretta, de är inga experter bla bla bla

och i höst kommer mexikanska och egyptiska experter, och nästa månad kommer italienska geologer med teknlogi som ska mäta och sånt på de båda pyramiderna

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 27 juni 2006, 13:45

The Ghost skrev:folket , jag ska dra till Bosnien den här veckan jag kommer 6 eller 7 augusti

jag ska besöka pyramiderna ( så klart , och fotografera så mycket som möjligt)
:lol:
Vore nog egentligen bättre om du tittade igenom alla länkar som postats här. Kort har vi sett massor av redan, och om de har sagt något så är det väl snarare att det inte är en pyramid.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 27 juni 2006, 16:40

och om de har sagt något så är det väl snarare att det inte är en pyramid.
vem har sagt det ?????????????????????????????????????

Pyramidologist
Ny medlem

Inlägg av Pyramidologist » 27 juni 2006, 17:30

En pyramid är en byggnad.
En kulle är ingen byggnad. En kulle är geologi.
Även om människor har grävt lite hit och dit är kullen ännu en kulle.
Även om där finns murr på kullen och tunnel under kullen är kullen ingen pyramid.
Annastans är Södermalm en pyramid. Är Södermalm en pyramid? :roll:

Jag vet inte riktig? Kanske ska jag bjuda flera pyramidexperter med fotoapparat till Södermalm för att borra efter anomalier och gräva lite hit och dit? Jag ska också skriva ned min teori om ett rymdskepps landningsplats på Medborgarplatsen i en bok. Jag ska sälja den i Akademibockhandeln och den blir jag stenrik! :D
Jag ska också skriva Ph.D. på min bok. :idea:
Då ska alla tro att jag är väldigt duktig och expert och snyggt och den kan jag dricka te med kungen och Victoria, kanske?

Användarvisningsbild
sabo
Medlem

Inlägg av sabo » 27 juni 2006, 18:37

The Ghost skrev:
och om de har sagt något så är det väl snarare att det inte är en pyramid.
vem har sagt det ?????????????????????????????????????
de postade korten, framgick det av formuleringen

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 27 juni 2006, 19:35

En pyramid är en byggnad.
En kulle är ingen byggnad.
ok, men den här kullen var formad som en pyramid och seda placerade sten block på den så att den formar en pyramid,
och det är möjligt också att de har borrat sig igenom under berget hit och dit och fixat tunnlar

Även om människor har grävt lite hit och dit är kullen ännu en kulle.
ok, jag förstår men om du placerar miljoner ton av sten block på kullen och formar den som en pyramid , tycker du inte att det är värt att under söka det lite närmare om det kanske är flera tusen gammal kanske

Även om där finns murr på kullen och tunnel under kullen är kullen ingen pyramid.
du får tola som du vill men om den är formad som en pyramid då är det en pyramid men inte byggnad som i Gizaa

OldCode
Medlem

Inlägg av OldCode » 27 juni 2006, 21:31

Den här diskussionen har måhända spårat ur ganska rejält - och verkar numer handla om personers trovärdighet eller inte.

Kärnfrågan kvarstår ändå - VAR ÄR BEVISEN?

Jag vill inte höra mer om att Dr Barakat har sagt att det är en pyramid, eller mer bilder på sten och jord.

Jag väntar på BEVISEN, men var finns dom?
Det som hittils presenterats är inte några bevis....

The Ghost - Ge oss oantastliga bevis som visar att detta är pyramider - först då ÄR det pyramider.
Sen har utgrävningsteamet också svängt bort från "solpyramiden" och koncentrerar sig nu på "månpyramiden" - varför?

MVH

/OldCode

Pyramidologist
Ny medlem

Inlägg av Pyramidologist » 27 juni 2006, 22:22

OldCode, som geolog vet du väll att där finns inget bevis annan än att det är en kulle med två inte så ovanlig geometriska sidor.

Osmanagic och hans supporter fabulerar gärna i teorier som är attraktiv på grund av national romantiska tankarna och har byggt upp en reell circus och marknad rund deras ”pyramid” ide. Det är inget annat än kommers och pseudovetenskap på professionell nivå.
Däniken har visat hur man kan göra bra pengar med sådan nonsens, Osmanagic gör det likadan. Beteende av honom och hans ”experterna” är inte professionell och skada arkeologin i Bosnien, inte endast därför att pengar och uppmärksamhet från äkta arkeologiska forsknings projekten är distraherad.

Visst finns där arkeologiska fynd i den där område (till exempel på toppen av kullen), men ”pyramid” iden som kolporterat av Spöken är helt idiotisk och ogrundad. Förlåt Spöken, men du har inte presenterat en ända bevis/bild som bevisa att hela kullen är byggt av tillverkat sten eller att kullen var format i stor skala av människohand. Alla bilder du har presenterat här kan man förklara med vanliga geologiska lager eller vanliga sten konstruktioner som finns var som helst. Ett murr gör ingen pyramid. Tunnlar finns överallt.

Tyvärr finns där många okritiska människor och dåliga journalister som köper sådan nonsens.

herulen
Medlem

Inlägg av herulen » 28 juni 2006, 00:25

...å så väntar vi tålmnodigt med nästa inlägg av ghost med en bild en bild från en sten, vilken som helst. Kommentaren är givetvis: fynd från pyramiden. Alltså, precis som många andra vänner av fakta så börjar den här tråden urarta och likna en farsartad exposé över hur lätt det är att sysselsätta historieintreserade. Det finns ännu tid att bättra oss. Att driva med arkeologin är inget brott, där emot tycker jag att vi här på skalman med andra institutioner bör ha mer ha en avvaktande inställning till vad som serverar oss från denna styrda utgrävning. Det finns inga som helst skäl längre att komma med några kommentarer, allt nödvändigt har redan sagts. Ghost bör hädanefter bli ensam ansvarig för att förlöjliga bosnisk förhistoria.

Jens Yde
Medlem

Hallucinationer

Inlägg av Jens Yde » 28 juni 2006, 05:28

Udgraveren og geologen Aly Barakat har arbejdet i Bosnien i mere end en måned. Tilsyneladende er der først nu nogen, der har spurgt hans "chef " dr. Hawass om sagen. Svaret fra den kendte Zahi Hawass, generalsekretær for Egyptens Supreme Council of Antiquities, lyder i et amerikansk tidsskrift om arkæologi, at Barakat intet ved om ægyptiske pyramider:
"Mr. Barakat, the Egyptian geologist working with Mr. Osmanagic, knows nothing about Egyptian pyramids. He was not sent by the SCA, and we do not support or concur with his statements." The supposed pyramid, Dr. Hawass says, is "evidently a natural geologic formation" and that "Apart from its general outline, this hill bears absolutely no resemblance to the Egyptian pyramids." He concludes that, "Mr. Osmanic's theories are purely hallucinations on his part, with no scientific backing."
http://www.archaeology.org/online/featu ... pdate.html

donvinnie
Ny medlem

Suck...

Inlägg av donvinnie » 28 juni 2006, 07:19

Vi vet ju hur svaret blir på det uttalandet.... "Propaganda, avundsjuka osv...

Skriv svar