Vilka var de stora ekonomiska förändringarna under 1500-1600

Skriv svar
keng
Ny medlem

Vilka var de stora ekonomiska förändringarna under 1500-1600

Inlägg av keng » 12 december 2007, 17:04

Hej, som rubriken lyder. Vilka var de stora ekonomiska förändringar under 1500-1600 talet?
Det är så att jag har en liten hemskrivning som har den frågan.
Skulle vara mycket glad om jag kunde få svar så snabbt som möjligt.

Användarvisningsbild
millgard
Stödjande medlem 2020

Re: Vilka var de stora ekonomiska förändringarna under 1500-

Inlägg av millgard » 12 december 2007, 17:53

keng skrev:Hej, som rubriken lyder. Vilka var de stora ekonomiska förändringar under 1500-1600 talet?
...och svaret blir att du får gå till biblioteket och låna lite bra litteratur i ämnet. Jag tror inte att någon tänker svara på dina provfrågor åt dig - skalmaniterna ser gärna att du LÄR dig någonting på kuppen (vilket sannolikt var avsikten med din hemskrivning) och där intresset finns kommer kunnandet efter.

Eftersom frågan är mycket allmänt ställd (hur skall NÅGON kunna svara på den frågan?) så får du söka ledning utifrån de skolböcker ni haft och de lektioner du förhoppningsvis närvarat vid.

Lycka till!

keng
Ny medlem

Re: Vilka var de stora ekonomiska förändringarna under 1500-

Inlägg av keng » 12 december 2007, 18:54

millgard skrev:
keng skrev:Hej, som rubriken lyder. Vilka var de stora ekonomiska förändringar under 1500-1600 talet?
...och svaret blir att du får gå till biblioteket och låna lite bra litteratur i ämnet. Jag tror inte att någon tänker svara på dina provfrågor åt dig - skalmaniterna ser gärna att du LÄR dig någonting på kuppen (vilket sannolikt var avsikten med din hemskrivning) och där intresset finns kommer kunnandet efter.

Eftersom frågan är mycket allmänt ställd (hur skall NÅGON kunna svara på den frågan?) så får du söka ledning utifrån de skolböcker ni haft och de lektioner du förhoppningsvis närvarat vid.

Lycka till!
:/
Kollade lite nogranare i historia boken, kan det vara något med att handeln ökade? Då man hittade nya sjövägar och andra vägar till Kina, sen blev det ju typ inflation.
Jo men dessutom tror jag att jag lär mig om ni skulle berätta för jag 'är ingen som kopierar och klistrar -.-

Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Kontakt:

Inlägg av Markus Holst » 12 december 2007, 23:12

Bravo! Ökad handel är en viktig del i ekonomisk utveckling

Fundera vidare! Nu vet jag inte om din läxa gäller Sverige, Europa eller Världen, men: Vilka betydande uppfinnningar gjordes vid tiden och hur kan dessa påverkat ekonomin? Vilka kulturella/religiösa förändringar kan ha påverkat ekonomin? Vilka politiska förändringar (Kungar, krig mm) kan ha påverkat ekonomin?

keng
Ny medlem

Inlägg av keng » 13 december 2007, 15:52

tack för tipset, nu kan jag tänka vidare ;)
Läxan gäller om Europa tror jag. Står inte men jag antar att det är Europa då vi har hållt på med det ett tag.

Skriv svar