Arkan?

Diskussioner kring händelser under kalla kriget, från krigsslutet till 1991.
Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 5 juni 2003, 23:09

Jo förvisso var det en helkonstig förklaring. Jag vill inte vara någon partypooper som inte tål skämt :)

Tänkte det var lite nära i tid bara.....


vänliga hälsningar

Kropotkin

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 5 juni 2003, 23:13

Robert_Kropotkin skrev:Jo förvisso var det en helkonstig förklaring.
Det menar du inte, en fd. leksakshandlare som var utsatt för en internationell komplott där svenska poliser samarbetade med utländska säkerhetspoliser o.s.v., vapenaffärer o.s.v. Killen måste ha suttit instängd ett par år och läst/sett thrillers till det rann ut genom näsan.
Robert_Kropotkin skrev:Tänkte det var lite nära i tid bara.....
Möjligt, men som sagt, med tanke på att förklaringen var så fruktansvärt löjeväckande så...Dessutom så körde jag bara ner i diket...eller iaf nästan. :)
Däremot hade det varit smaklöst att skämta om killen som slog ner en massa folk utanför t-banan...

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 6 juni 2003, 00:16

JAg förstår ditt resonemang!

:)

Kropotkin

Användarvisningsbild
Johan S
Medlem
Inlägg: 125
Blev medlem: 19 augusti 2002, 21:04
Ort: Jkpg men bor i Kalmar

Inlägg av Johan S » 6 juni 2003, 08:22

roninn skrev:Att räkna upp deras krigsförbrytelser är ganska lätt. Ta alla brott du kan tänka dig och dom har gjort sig skyldiga till dessa brott.

Arkan, Vlasko med flera var väldigt otrevliga människor som hade ännu otrevligare människor under sig. Tänk dig en blandning av vanliga kriminella med psykfall som alla har vapen och får göra vad dom vill mot människor som dom hatar och föraktar. Ingen bra kombination.
Nån som vet vad som hände med Vlasko? Ryktena säger att han bland annat blev av med ena benet. Han var ju onekligen lite lokalkändis nere på Balkan. Han avtecknades väl även i någon av böckerna man får när man gör värnplikten.
//Johan

Skriv svar