Röda Armé Fraktionen bakom Palmemordet?

Diskussioner kring händelser under kalla kriget, från krigsslutet till 1991.
Användarvisningsbild
Dag den vise
Medlem
Inlägg: 977
Blev medlem: 15 december 2012, 21:41
Ort: Östra Svealand

Re: Röda Armé Fraktionen bakom Palmemordet?

Inlägg av Dag den vise » 2 januari 2014, 18:08

a77 skrev:Det finns en sak som gör teorin väldigt långsökt, om nu mordet var en hämnd för Palmes handlande av ambassadockupationen 1975, borde de inte försökt berätta det för allt och alla i stil med "Så går det för medlöpare som samarbetar med Västtysklands ondskefulla regering"

Det känns väldigt långsökt att de skulle mörda Palme (som trots allt var ganska långt på vänsterskalan) i hemlighet för hans lilla inblandning i ambassadockupationen 1975, utlämnandet av de överlevande terroristerna till Västtyskland.
Ja,det stämmer förvisso. Jag erkänner nu att jag nu håller på att lämna denna teori,men att jag samtidigt fortfarande är säker på att det inte var stay-behind som låg bakom mordet på Palme´. För allvarligt talat, om de verkligen såg Palme som ett så stort hot, varför försökte de inte mörda honom innan? Han tillhörde ju sossarnas vänsterfalang redan på sjuttiotalets början, så varför skulle de väntat till 1986 med att mörda honom?

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Re: Röda Armé Fraktionen bakom Palmemordet?

Inlägg av Marcus » 2 januari 2014, 20:58

Tråden gäller din teori gällande RAF, inte Stay Behind eller andra tänkbara personer så åter till ämnet, tack. Övriga teorier hör hemma i den generella tråden om Palme-mordet: viewtopic.php?f=22&t=42329

/Marcus

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Re: Röda Armé Fraktionen bakom Palmemordet?

Inlägg av Marcus » 4 januari 2014, 15:29

Ett flertal inlägg delades av till en egen tråd: "Tillhörde Palme höger eller vänsterfalangen i SAP?".

/Marcus

Skriv svar