Robert Lindqvist skrev:kul med ögonvittnen. även om det var en groda och inte en grodman

Dom där helikoptrarna har jag hört en del om. Du var inte där när man sköt den där berömda spärrelden med GRK mot avspärrningen? närmare 100 granater eller nåt sånt om jag minns rätt. Rubrikerna var feta i kvällstidningarna dagen efter "GRANATREGN ÖVER TÖREFJÄRDEN INATT"
Hm det där befälet som dök upp med handgranater. Vet du varifrån han kom. grad? *nyfiken*
du nämner en intressant sak. jäkligt mysko att inte området avlystes. om inte annat med tanke på att det sköts skarpt lite här och där. Journalister lär ha varit överallt och t o m visat i direktsänd tv var avspärrningar låg m m.
Den där kvinnan som pratade ryska på radion. vilken sorts radio fick ni in det på och fick ni nån förklaring till vad det handlade om?
Ja det där granatregnet måste ju varit det som jag somnade till.
Befälet tror jag var Kapten och han var iallafall inte från I22 i Kiruna, möjligtvis Boden. Han verkade väldigt överspänd. Jag minns man satt där och sket och kollade på de där handgranaterna som låg uppradade på en sten bredvid latrinen och jag funderade på om man skulle dra upp byxornba först eller kasta handgranaterna först..
Ja jag har också funderat på detta med att man sköt skarpt och att det är ju rena turen att ingen blev träffad.
Radion, ja det var vår militära radio, en sådan man bär på ryggen. Det var ett jäkla tjattrande på ryska, jag tror det var signal spannande trålare men det kan vara som
jag fått för mig.
Jag vet att vi rapporterade det men reaktionen var lite ja det där ja, det är bara......
Sonderling
1 Plut. 3 Jkomp I22/FO66 1987
C stab under Töre incidenten överflyttad till Pi.