Gjorde lite snabba sökningar och hittade inget relevant angående rymdkapplöpningen under kalla kriget..
Ska skriva ett arbete i historian angående någonting på efterkrigstiden, mer eller mindre halva klassen tog kalla kriget och annat ganska uttjatade ämnen..
Jag tyckte det skulle vara intressant och skriva om rymdkapplöpningen och dess diplomatiska efterföljder som dom hade..
Nån som har någon bra sida om detta ?
Behöver hjälp angående rymdkapplöpningen!
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Inlägg: 13585
- Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
- Ort: Uppland
- Kontakt:
Catweb har samlade länktips inom en del områden, du kan kika in där.
http://www.catweb.nu
Så slipper du söka efter det på altavista eller nånting.
Lycka till
Stefan
http://www.catweb.nu
Så slipper du söka efter det på altavista eller nånting.
Lycka till
Stefan
Vi kan väl göra så här: Du läser in dig på ämnet, genom Nationalencyclopedin, Wikipedia, susning, kanske catweb och varför inte den här länken http://www.thespacerace.com/index.php och sen skriver du en redogörelse för vad du kommit fram till.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Inlägg: 5323
- Blev medlem: 22 mars 2003, 10:05
- Ort: Mer Lund än Moskva
- Kontakt:
Denna webbplats kan kanske vara intressant: http://www.astronautix.com/
Det finns många intressanta temaartiklar, exempelvis denna:
http://www.astronautix.com/articles/whynrace.htm (Why did the Soviet Union lose the Moon Race?)
Det finns många intressanta temaartiklar, exempelvis denna:
http://www.astronautix.com/articles/whynrace.htm (Why did the Soviet Union lose the Moon Race?)
Dessutom så satte Amerikas Förenta Stater press på sina grannar i Norr och "tog" över massor av teknisk personal, bl.a
sådana som emigrerat ifrån 3:e riket till Kanada.
Mer om "svarta fredagen" och annat på http://www.avroland.ca/al-c102.shtml
sådana som emigrerat ifrån 3:e riket till Kanada.
Mer om "svarta fredagen" och annat på http://www.avroland.ca/al-c102.shtml