varjag skrev:Bedrettins kommentar att det är frihetsberövandet som är straffet - och att fängelsemiljön är oväsentlig - är ju svammel.
Kan du förklara för mig varför det är svammel och oväsentlig?
Jag tycker att du har helt fel men vill höra en djupare argumentering av dig innan jag kan bestämma för var nivån skall ligga, typ om jag behöver förklara för dig vad
rättsamhället är, och att det är en viktig punkt som skiljer oss från de länder som du komiskt jämför oss med, jag kanske borde förklara att straff & påföljd
inte finns för att hämnas den skadelidande, men jag förmodar att det är sånt man känner till och även att det du kallar för
lyx är
vanligt värdigt liv, kan du peka på en detalj i fängelset som inte en vanlig människa har, just det en vanlig för att man skall försvara en kriminells mänsklighet och vanliga värdiga liv även om han är inspärrad.
Om svenska fängelser är lyx, redogör för mig då vad du anser är en riktig fängelse, twin tower i USA (också rättstat, bra o jämföra) eller Turkiska fängelser? Och om du tillåter mig leka med tanken! om du var kriminell, tror du att du vill sitta i turkiskt fängelse eller svenskt? Och fråga dig varför! så bottnar det i att du behåller din mänsklighet, dina minnen, dina tankar och hudfärg och kilon på kinderna och fina naglar samt tillfälle att få kontakt med världen genom dator, telefon, besök och kabel tv, men det är ju lyx eller hur?