Ska göra ett nytt försök!
Jag är nämligen pinsamt okunnig om detta! Vad hände?
Men försök för jössenamn hålla politiska aspekter utanför!!!!!!!
Jag undrar nämligen mer ingående vad som egentligen hände? Samt mer om Olof Palmés studentår och sånt.... RIKTIGT modern historia vid det här laget - men historia!(?)
Anledningen att jag inte postar på ett politiskt forum är för att jag inte vill höra nåt sossarna är bäst eller moderaterna är bättre osv... inget om vad ni själva är.
Tror ni det skulle funka?
Att hålla en opartisk analytisk tråd om Palmés studentår och senare IB-affären?Vad som hände varför osv, se det som en händelse inte som ett politiskt partis verkande?
Mvh
Björn
Ib-affären och palmes studentår
http://www.fib.se/IB-skola.html
En sammanfattning av länken nedanför.
Hela avslöjandet som Guillou och Bratt gjorde, publicerat i tidningen Folket i Bild/Kulturfront 1973.
http://www.fib.se/IB/index2.html
En sammanfattning av länken nedanför.
Hela avslöjandet som Guillou och Bratt gjorde, publicerat i tidningen Folket i Bild/Kulturfront 1973.
http://www.fib.se/IB/index2.html
+++
Vad det gäller Olof Palmes studentår så kan jag säga som så att när han gjorde sin rekryt på K3 här i stan, K3 låg i Skövde då, då var han tydligen knallblå. Detta rör sig om 1949-50 nånting skulle jag tro.
Efter muck liftade Palme runt i den amerikanska södern på femtiotalet och antar att när han såg all den sociala misär som fanns där så var det då han bildade sig sin faktiska politiska uppfattning.
Väldigt många ställer sig frågan om Palme var kommunist, inte faan vet jag men han var iaf tillräckligt klarsynt att inse att om man vill göra politisk karriär så är det (s) som gäller.
Palme var klarsynt nog att inse att om man ska kunna påverka samhällsutvecklingen i Sverige så är socialdemokraterna det parti som gäller.
För min del tror jag att Olof Palme var en man som ville väl, han var dock ej tillräckligt smart att inse att ,trots all den litteratur som finns i ämnet, att retar man upp etablissemanget tillräckligt mycket sätts det ett pris på ens huvud, vilket skedde i hans fall. Palme retade upp fel personer, vilket man absolut inte gör ostraffat.
Efter muck liftade Palme runt i den amerikanska södern på femtiotalet och antar att när han såg all den sociala misär som fanns där så var det då han bildade sig sin faktiska politiska uppfattning.
Väldigt många ställer sig frågan om Palme var kommunist, inte faan vet jag men han var iaf tillräckligt klarsynt att inse att om man vill göra politisk karriär så är det (s) som gäller.
Palme var klarsynt nog att inse att om man ska kunna påverka samhällsutvecklingen i Sverige så är socialdemokraterna det parti som gäller.
För min del tror jag att Olof Palme var en man som ville väl, han var dock ej tillräckligt smart att inse att ,trots all den litteratur som finns i ämnet, att retar man upp etablissemanget tillräckligt mycket sätts det ett pris på ens huvud, vilket skedde i hans fall. Palme retade upp fel personer, vilket man absolut inte gör ostraffat.