Valet i Ukraina

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 30 december 2004, 14:11

Det är väl bättre att levnadsstandarden i östra delen höjs istället för är likadan som den ryska, vilket händer om landet splittras.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 30 december 2004, 14:14

Stefan Lundgren skrev:Det kan ju vara sant att mindre stater är mer liberala än större, men frågan är ju om uppsplittrade nationer kan klara sig på egen hand.

Stefan
Det svaret är inte på förhand givet men inget talar för det. Se på Tjeckien och Slovakien, Finland och Sverige, Västtyskland, Bangladesh och Pakistan etc. Varken västra eller östra Ukraina är direkt små områden som riskerar att kollapsa pga resursbrist.

/Petter

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 30 december 2004, 21:07

Stefan Lundgren skrev:Det kan ju vara sant att mindre stater är mer liberala än större, men frågan är ju om uppsplittrade nationer kan klara sig på egen hand.
Jag ville inte ta ställning för det, jag skulle bara påpeka att det finns en teori och det därför inte automatiskt måste vara dåligt med små länder.

Vad jag har hört är Luxemburg, Monaco och Lichtenstein små länder med tämligen hög levnadsstandard. :lol: Fast detta ligger inte riktigt i denna diskussion så jag ber om ursäkt att jag vek av på sidospår.

Nu har förvisso media mycket att rapportera om, saker som känns angelägnare än valet i Ukraina. Fast har ni hört något det påstådda valfusket. Jag är inte i Ryssland, fast jag kan tänka mig hur resonemanget går i Ryssland eller i Ukraina, ingen rapportering längre när rätt man vann.

/Martin

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 2 januari 2005, 21:18

Det är ingen garanti att mindre stater klarar sig bättre än de större. Vad skulle det blir om alla regioner i Ukraina skulle vilja bli självständiga? Antingen går det åt bra eller åt helvete. :lol:

Stefan

Skriv svar