Valet i Ukraina
- Wolfblitzer
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem
Det svaret är inte på förhand givet men inget talar för det. Se på Tjeckien och Slovakien, Finland och Sverige, Västtyskland, Bangladesh och Pakistan etc. Varken västra eller östra Ukraina är direkt små områden som riskerar att kollapsa pga resursbrist.Stefan Lundgren skrev:Det kan ju vara sant att mindre stater är mer liberala än större, men frågan är ju om uppsplittrade nationer kan klara sig på egen hand.
Stefan
/Petter
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag ville inte ta ställning för det, jag skulle bara påpeka att det finns en teori och det därför inte automatiskt måste vara dåligt med små länder.Stefan Lundgren skrev:Det kan ju vara sant att mindre stater är mer liberala än större, men frågan är ju om uppsplittrade nationer kan klara sig på egen hand.
Vad jag har hört är Luxemburg, Monaco och Lichtenstein små länder med tämligen hög levnadsstandard.
Nu har förvisso media mycket att rapportera om, saker som känns angelägnare än valet i Ukraina. Fast har ni hört något det påstådda valfusket. Jag är inte i Ryssland, fast jag kan tänka mig hur resonemanget går i Ryssland eller i Ukraina, ingen rapportering längre när rätt man vann.
/Martin
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: