Bingo AmundAmund skrev:Erik Wallenberg och Tetra-förpackningen?
Nedre bilden är naturligtvis Rausing senior.
Amund fyller nästa glas.
Hans K
Bingo AmundAmund skrev:Erik Wallenberg och Tetra-förpackningen?
Den tog Varjag snabbt och inte helt oväntat kanske.varjag skrev:Den Fula Ankungen, HMS FENCER - förvandlades till Flotta Lauro's s/s SYDNEY - och fraktade italienska emigranter Downunder. I allt annat än ''flotta'' förhållanden![]()
Varjag
m.s. BATORY, efter den polske kungen Stefan Batory - var en värdefull polsk symbol efter kriget. Och utnyttjades till att bl.a. segla in hårdvaluta åt det utarmade Polen med lönsam passagerartrafik på USA och Kanada bl.a.Amund skrev:Har nog aldrig funderat så mycket som på denna fråga, förstod att det hade med kommunism att göra 1951, men varför hade ett kommunistfartyg namn efter en kung?![]()
![]()
Men se, bitarna föll på plats till slut, den polska MS Batory,och den olyckligare systern MS Pilsudski torpederades -39!
Naturligtvis helt rätt Varjag! Men jag har gjort bort mig här med bilmärken eftersom jag förutsatte att det var hennes favoritbil, Rover P6 på första bilden.varjag skrev:Princess Grace av Monaco, avled efter bilolycka 13:e september 1982. Den svarta Rollsen i bild 1 - var en bröllopspresent från monegaskerna till henne. Olyckan skedde när hon körde en mindre pretentiös Rover.....Varjag
Men om man är prinsessa - kör man INTE sin Rolls-Royce själv! En Rover går däremot bra......Rover P6 på första bilden