Calypze,
Estland kan inte jämföras med Finland. I Estland styrde tyskarna även när landet låg under Ryssland. Ryssland återgav de tyska baronerna de rättigheter som de förlorat under det svenska styret. Överherrarna var inte ryssar utan tyskar.
Belgien det nya Jugoslavien?
-
olle_i_chile
- Medlem
Re: Belgien det nya Jugoslavien?
Är inte ett av problemen att skapandet av landet skedde med utgångspunkt av Tysklands och till viss dels Frankrikes intressen i beaktande och inte för att skapa en homogen stat?
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Jag har tappat lite tråden sedan jag startade den men ämnet Belgiens delning poppar upp då och då i media senast igår hade de uppe det på radions studio ett, angående valet.
Ofta hör jag mantrat : Nej vi ska inte delas, det är ingen på allvar som menar det.. Så ofta att jag undrar om det inte används som en besvärjelse för att förhindra just det.
Rätt vad det är så har vi nog två nya länder i EU.....skulle inte förvåna mig iallafall.
Sonderling
Ofta hör jag mantrat : Nej vi ska inte delas, det är ingen på allvar som menar det.. Så ofta att jag undrar om det inte används som en besvärjelse för att förhindra just det.
Rätt vad det är så har vi nog två nya länder i EU.....skulle inte förvåna mig iallafall.
Sonderling
Jag bor själv i Rhode-Saint-Genèse (Franska namnet på Sint-Genesius-Rode).
Att situationen inte är helt okomplicerad håller jag med om men något våldsinlindat sönderfall behöver vi nog inte frukta.
Flaggbrännarna i R-S-G är tillmestone en ganska förvirrad skara, dom drar gärna upp att vi har haft en frankofon borgmästare med förflutet i Waffen-SS men denna kortklippta och ölbeskänkta "klubb" drar sig inte för att själva sieg-heila när det passar sig
Att situationen inte är helt okomplicerad håller jag med om men något våldsinlindat sönderfall behöver vi nog inte frukta.
Flaggbrännarna i R-S-G är tillmestone en ganska förvirrad skara, dom drar gärna upp att vi har haft en frankofon borgmästare med förflutet i Waffen-SS men denna kortklippta och ölbeskänkta "klubb" drar sig inte för att själva sieg-heila när det passar sig
Äh, det löser sig.
Välkommen till skalman NIL.
MVH
Hans
MVH
Hans