Nej det där köper jag helt enkelt inte
Kennedymordet.
-
Königstiger
- Medlem
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Kan inte kulor studsa om de träffar något i kroppen? Framförallt bordee de väl gälla mindre kalibrar.Königstiger skrev:Hur kan en kula som kommer uppifrån gå in i ryggen och ut genom halsen?Den borde ju gå ut genom bröstet eller magen, såvida den inte vänder uppåt
Nej det där köper jag helt enkelt inte
/Martin
Kennedy blev skjuten här (OBS bild på lik): http://mcadams.posc.mu.edu/back.jpg
(han blev alltså inte träffad så lågt ner på ryggen, bild från http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm)
Skottet kom ut så här (från http://www.jfk-online.com/jfk100sbt.html):
(han blev alltså inte träffad så lågt ner på ryggen, bild från http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm)
Skottet kom ut så här (från http://www.jfk-online.com/jfk100sbt.html):
- Bilagor
-
- skottbana
- 100faa.jpg (33.69 KiB) Visad 1894 gånger
Jag är helt övertygad att Oswald ensam sköt Kennedy. Har för mig att jag har läst någonstans att Oswald var en ganska god skytt. Där emot ät ju frågan om det var ett eget infall eller någan fick honom att göra det. Sen schablade snuten en del efter mordet (precis som vid Palmemordet) och en del "coverup" var nog för att dölja sitt schabbel. 
Jim Marrs
Kennedymordet? Jag debatterade med Jim Marrs förra sommaren vilket var lite roligt. Skickade tre, fyra mail till varandra och han var generös och intresserad, varför skulle han inte vara det? Marrs lever på Kennedymordet, fast han kunde inte övertyga mig om konspirationsteorierna.
När allt är sagt, så återstår det nog bara Oswald som sitter och skjuter uppe på sjätte våningen, tre skott varav ett missade. Det är säkert så att geväret som hittades däruppe var Oswalds, beställt av hans alias Hidell, och han flydde därifrån (varför skulle han egentligen göra det om han var oskyldig???) Howard Brennan, som satt precis nedanför, såg en person i fönstret och på hans uppgifter gick signalementet ut. Brennan nämns sällan av konspirationsteoretiker vilket jag har förståelse för. Rekommenderar att intresserade verkligen läser vittnesmålen från platsen - Warrenkommisionen - och inte bara med inspiration från Jim Marrs/Oliver Stone snurrar runt med konspirationsteoretikerna.
Någon har ar sagt att det är roligare att tro på konspirationer, jag gjorde det förr men jag gör inte det längre.
När allt är sagt, så återstår det nog bara Oswald som sitter och skjuter uppe på sjätte våningen, tre skott varav ett missade. Det är säkert så att geväret som hittades däruppe var Oswalds, beställt av hans alias Hidell, och han flydde därifrån (varför skulle han egentligen göra det om han var oskyldig???) Howard Brennan, som satt precis nedanför, såg en person i fönstret och på hans uppgifter gick signalementet ut. Brennan nämns sällan av konspirationsteoretiker vilket jag har förståelse för. Rekommenderar att intresserade verkligen läser vittnesmålen från platsen - Warrenkommisionen - och inte bara med inspiration från Jim Marrs/Oliver Stone snurrar runt med konspirationsteoretikerna.
Någon har ar sagt att det är roligare att tro på konspirationer, jag gjorde det förr men jag gör inte det längre.
- Fältmarskalken
- Medlem
Såg delar av en dokumentär på Viasat History nu på morgonen om mordet på Kennedy. Enligt programet skulle Oswald ha blivit rekryterad av, jag tror det var den kubanska säkerhetstjänsten G-2 i november 1962. Mannen som rekryterade Oswald skulle i sin tur ha blivit rekryterad för att mörda Castro. Enligt programet så skulle Oswald ha varit i Mexico och besökt några kubaner. Efterforskaren pratade med mannen som skulle ha rekryterat Oswald men han nekade. För att ytterligare komplicera det hela så visade det sig att man i KGB´s arkiv hittat handligar som styrker att de båda hade träffats i Mexico under hösten 1962. Vad tror ni om den här teorin? Man nämner i programet att den mexikanska säkerhetstjänsten tog kontakt med FBI men Hoover tyckte inte att det var intressant eftersom man hittat mördaren enligt honom. Skulle den här teorin kunna stämma?
Programmet hette för övrigt: Möte med döden
Info om det:
Programmet hette för övrigt: Möte med döden
Info om det:
Möte med döden
Vem var det egentligen som dödade JFK? Detta program är en milstolpe på den långa vägen till det slutliga svaret på denna öppna fråga och avslöjar nya fakta som bevisar att Kuba var inblandat i mordet på Kennedy. Högt placerade historiska vittnen som Alexander Haig, Josef Califano, FBI-inspektören Laurence Keenan och agenter från den kubanska underrättelsetjänsten G-2 avslöjar vad de vet om mördaren Lee Harvey Oswald och hans mystiska resa till Mexico bara några veckor innan Kennedy blev skjuten. Huismann och hans team fick även tillträde till arkiven hos den mexikanska underrättelsetjänsten DSF.
Original title Rendezvous with Death
Category Nyheter/dokumentärer
Genre Dokumentär.
Country of origin Germany
Production year 2006
Som de flesta andra konspirationsteorier innehåller den massor av hål. Dokumentären är baserad på spekulationer och inget annat. Tyngdpunkten ligger i att kubanska agenter skulle ha betalat Oswald $6 500 för att mörda Kennedy. Om denna teori stämmer så är det konstigt hur torftigt Oswald levde de sista månaderna innan mordet. Teorin förklarar inte heller hur Oswald av en slump kunde få ett jobb på skolbokslagret och att presidentkortegen "råkade" gå förbi just den byggnaden. Bara hans handlingar just efter mordet visar att han inte hade nån riktig flyktplan, vilket måste ses som tämligen konstigt eftersom han, om man ska tro dokumentären, hade flera månader för att utföra århundradets mord...
Finns också en film snutt med Jack Ruby där han säger "att dom som låg bakom mordet har alldeles för mycket att förlora för att låta sanningen komma fram"Buxen skrev:Har ni tänkt på Oswalds uttalande där han säger, "I´m just a patsy!"
Jag är bara en syndabock, varför sa han så?
Han borde rimligen ha menat att, jag är inblandad i detta men nu inser jag att jag enbart är med som lockfågel för polisen.
Det uttalandet påvisar enligt min mening två saker.
-Oswald var inblandad.
-Det var en konspiration.
Att han två dagar efter blev tystad stärker ytterligare denna teori.
http://www.jfkmurdersolved.com/ruby.htm
Att Oswald skulle ha skjutit JFK känns lite obekvämt för mig , inte för att jag vill se en jättekonspiration , men tex hittades aldrig något magasin till vapnet, han behövde därför ladda varje kula för hand , ingen omöjlighet iofs.
Efter skotten mot JFK går Oswald hem och hämtar sin revolver , varför hade han inte den med sig om han tänkte skjuta JFK ? kunde ju hända han fick skjuta sig ut från TSBD.
En av teorierna http://www.jfkresearch.com/morningstar/morningstar5.htm skytt från kullen , framtagen ur Mary Moormans fotografi
Mary Moormans bild http://jfkmurderphotos.bravehost.com/mary_5.jpg
Lästips
http://mcadams.posc.mu.edu/car10.htm
J.D Tippit var den police som mördades av Oswald efter mordet på JFK.
Min uppfattning är att man måste förstå det ena mordet för att förstå det andra.
Re: Jim Marrs
Dessa brev har jag inte hört talas om faktiskt, har du någon mer info om dom?Fältmarskalken skrev:I morgon 22 november så år det 40 år sedan John F Kennedy mördades i Dallas. I samband med detta så kommer jag ihåg att jag hört att President Johnson skulle ha skrivit ett brev som inte får öppnas förän 50 år efter mordet på Kennedy. Samma sak ska Jacqueline Kennedy ha gjort. Är det någon som vet eller kan ha hört talas om breven och vad de kan innehålla? Visste Jacqueline och Johnson något som inte allmänheten inte vet?
En hemsida med en kort biografi om John F Kennedy:
http://www.whitehouse.gov/history/presidents/jk35.html
Slumpteorin har aldrig tilltalat mig, mest av den anledningen att vittnen inte uppgett att någon i från kortegen avlossat ett skott, utan det handlar enligt vittnen om "Grassy Knoll" och TSBD.SuperPalle skrev:Här; http://www.peterenglund.com/textarkiv/kenned.htm finns en annorlunda teori. En sådan som tilltalar mig. Nämligen den gamla slumpteorin. Hoppsan!
Den filmen såg jag för ett tag sen, och fick då en rejäl tankeställare angående den magiska kulan (trodde visserligen inte på den innan heller) men i filmen placerar man jfk och connally som dom satt, hade inte Warrencommisionen tillgång till denna fakta? Eftersom "magic bullet theory" kom i rullnig, eller är det någon konspiratorisk person som skapat den?janne skrev:Det har man gjort!Ja77 skrev:Med alla filmer på mordet och modern dator-teknik borde man kunna få fram kulbanorna... och för en gång för alla se om kulorna kom från boklagret.
Sedan får man inte räkna bort de möjliga Oswald kanske hadde vansing tur när han skulle träffa....
Allvarligt, användarna på forumet uppmanas läsa solitaires länkar istället för att upprepa gamla myter. Vidare så har jag sett hela dokumentären som ABC sände för några dagar sen och måste säga att den är mycket övertygande, det var Oswald, och han var ensam, ingen tvekan om det. Alla som sett Oliver Stones JFK borde verkligen se denna dokumentär. Det fullständiga namnet på programmet var The Kennedy Assassination: Beyond Conspiracy. Dokumentären finns att köpa på DVD samt VHS för ca $30. Förresten så hade SVT en temakväll om Kennedymordet igår lördag utan att ens nämna denna dokumentär eller stora delar av bevisningen som användes i ovan nämnda dokumentär, häpnadsväckande!
Ett tag tyckte ja de som Jim Marrs sa lät logiskt, sen började han blanda sig i 9/11 och då lät de inte längre logiskt, känns som han ser konspirationer i de mesta som sker.Rimbaud65 skrev:Kennedymordet? Jag debatterade med Jim Marrs förra sommaren vilket var lite roligt. Skickade tre, fyra mail till varandra och han var generös och intresserad, varför skulle han inte vara det? Marrs lever på Kennedymordet, fast han kunde inte övertyga mig om konspirationsteorierna.
Självklart ska man läsa vittnesmålen för att få en bild av vad som skedde, men hur kunde Howard Brennan se en person i fönstret om han satt precis nedanför?
Som det är nu så tror jag mer på att LHO var ensam skytt, dock är det en del intressanta saker som jag tycker borde ha blivit utredda ordentligt.