Murar

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Re: Murar

Inlägg av varjag » 12 december 2009, 12:51

I Rio de Janerio i Brasilien, bygger man murar mot slummen! De s.k. favelas - skall avskiljas från anständigare kvarter med murar.
http://riotimesonline.com/news/front-pa ... d-favelas/

Detta har naturligvis med saneringen inför OS 2016 att skaffa. Den förgiftade kalk som Olympiska Komittén räckt till Brasilien. Murarna kostar ju en spottstyver - jämfört med de milliarder $$$$$ som Brasilien åtagit sig offra på Sportfåneriets Altare!
Man tillåts undra om inte dom pengarna kunde ha använts till att förbättra förhållandena i de favelas - man nu försöker mura in från insyn :roll:
Bilagor
favelamur under byggnad.jpg
favelamur under byggnad.jpg (68.14 KiB) Visad 151 gånger

Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2685
Blev medlem: 8 maj 2008, 11:22
Ort: Stockholm

Re: Murar

Inlägg av NIL » 14 december 2009, 13:56

Den här nyheten hade jag bommat, jag inbillade mig att vi i Peking hade gått under alla tidigare rekord i lågvatten.
Det gläder mig att Vinter-OS aldrig gick till SE, då hade man väl internerat alla Kalixbor i Storsien :|
Äh, det löser sig.

Skriv svar