Valet i Ukraina
-
Gutekrigaren
- Medlem
Skalden: Janukovitj har redan förklarat sig ovillig att ta makten med blodspillan. Se http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=347982
Mvh Petter
Mvh Petter
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
En tolkning av separatistsnacket:
Något gick fel i Kremls plan för Ukraina
Moskvas agerande/inblandning är rent ut sagt pinsam. Vad tänkte de på?
En inblick i de hjärntvättade massornas tankegångar:
"Landsförrädaren Jusjtjenko vill sälja oss till USA"
När det i det närmaste borde vara "Landsförrädaren Janukovitj vill sälja oss till Ryssland". Projicering heter det.
Något gick fel i Kremls plan för Ukraina
Moskvas agerande/inblandning är rent ut sagt pinsam. Vad tänkte de på?
En inblick i de hjärntvättade massornas tankegångar:
När det i det närmaste borde vara "Landsförrädaren Janukovitj vill sälja oss till Ryssland". Projicering heter det.
De ryska tidningarna har mycket friare händer i och med att Kreml inte ser dem som en lika stor hot som Tv-stationerna. Pappertidningar kostar pengar medan TV är gratis och når ut till många fler medborgare.Perra skrev:fattade jag rätt? kritiserar ryska tidningar det ryska handlandet? Inte för att det har så mycket med saken att göra, men hur vanligt är det? kan ju vara intressant att höra från nån som vet lite mer hur det där är.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Så man är hjärntvättad om man anser att Jankuvitj är bra, men däremot helt frisk om man anser att Jusjtjenko är en bra kille.Prknus skrev:En inblick i de hjärntvättade massornas tankegångar:
/Martin
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Angående den västlliga median och hur vriden den är. Jag rekomenderar er att läsa artikeln på sidan 12 i det andra forumet som Petter postade, undrar just vem det är.
Ett annat exempel är att bristen på rapportering av de polska medlarna. Walesa har varit på ett massmöte där han öppet stött Jusjtjenko och vägrar benämna Janukovitj som presidentkandidat, istället vill kalla honom premiärminister. Detta ska komma från en som sagt sig ska medla. Rapporteras detta i västerländska medier? Jag tvivlar på det, men om Fradkov (Rysslands premiärminister) hade flugit till Kiev för att "medla" så hade det väl inte varit brist på reaktioner.
/Martin
Ett annat exempel är att bristen på rapportering av de polska medlarna. Walesa har varit på ett massmöte där han öppet stött Jusjtjenko och vägrar benämna Janukovitj som presidentkandidat, istället vill kalla honom premiärminister. Detta ska komma från en som sagt sig ska medla. Rapporteras detta i västerländska medier? Jag tvivlar på det, men om Fradkov (Rysslands premiärminister) hade flugit till Kiev för att "medla" så hade det väl inte varit brist på reaktioner.
/Martin
Nejdå, men att gå så långt som att påstå att motkandidaten är spion, landsföräddare etc, och har för avsikt att sälja/förråda landet, tyder på en viss hjärntvätt. Det har jag aldrig hört oppositionen påstå om Janukovitj, som inte ens pratar ukrainska vad jag förstår och är uttalat prorysk.Martin Lundvall skrev:Så man är hjärntvättad om man anser att Jankuvitj är bra, men däremot helt frisk om man anser att Jusjtjenko är en bra kille.![]()
/Martin
Men som du säger, det är inte hela bilden man får i svensk media, men jag förutsätter att de åtminsone inte blåljuger.
Har du nåt att rapportera om jushchenko, skit och dyl, som man inte får höra här får du gärna göra det.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Ok. Då är jag med.Prknus skrev: Nejdå, men att gå så långt som att påstå att motkandidaten är spion, landsföräddare etc, och har för avsikt att sälja/förråda landet, tyder på en viss hjärntvätt. Det har jag aldrig hört oppositionen påstå om Janukovitj, som inte ens pratar ukrainska vad jag förstår och är uttalat prorysk.
Men som du säger, det är inte hela bilden man får i svensk media, men jag förutsätter att de åtminsone inte blåljuger.
Har du nåt att rapportera om jushchenko, skit och dyl, som man inte får höra här får du gärna göra det.
/Martin
-
Gutekrigaren
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
SVT har berättat att Walesa är i Ukraina och medlar. Uppfattningen jag har fått är att folk här i Sverige och media (I alla fall SVT) bevakar detta och att SVT har sändningar om situationen där varje dag. (Man har bland annat haft en ukrainsk översättare/journalist - tror jag det var – i ett aktuelltinslag som fick reflektera över läget där och fick berätta hur hans vänner där hemma regerade) SVT har också haft en stor bild på nyhetsidan från situationen i Ukraina i två dagar nu:Martin Lundvall skrev:Ett annat exempel är att bristen på rapportering av de polska medlarna. Walesa har varit på ett massmöte där han öppet stött Jusjtjenko och vägrar benämna Janukovitj som presidentkandidat, istället vill kalla honom premiärminister. Detta ska komma från en som sagt sig ska medla. Rapporteras detta i västerländska medier? Jag tvivlar på det, men om Fradkov (Rysslands premiärminister) hade flugit till Kiev för att "medla" så hade det väl inte varit brist på reaktioner.
Nyheter
/Martin
Det skulle jag också ha sagt...Gutekrigaren skrev:Skalden: Janukovitj har redan förklarat sig ovillig att ta makten med blodspillan. Se http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=347982
Mvh Petter
Det är en hel flock av medlare i Kiev (enligt BBC). Av dessa är åtminstone en ryss - Boris Gryzlov, talman i duman. Har inte lagt märke till några särskilda reaktioner med anledning av detta.Martin Lundvall skrev:Rapporteras detta i västerländska medier? Jag tvivlar på det, men om Fradkov (Rysslands premiärminister) hade flugit till Kiev för att "medla" så hade det väl inte varit brist på reaktioner.
Henrik
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Läste på den obeskyra sekten Nationaldemokraternas hemsida att resultatet till att Ukraina skulle ha en blå gul flagga skulle vara den att "Sverige som enda land under historiens lopp ställt upp och hjälpt Ukraina." Är detta sant? Kan tänka mig att de syftar på Karl XII inmarsch (Eftersom jag läsa detta i en artikel som handlade om ND:s marsch för hyllandet av Karl XII) där han och ukrainska frihetskämpar skulle sammarbeta för att krossa tzar-Ryssland. (Dock vill jag minnas att dessa frihetskämpar redan slagits ner när de svenska trupperna anlände.)
/Martin
/Martin