Om fler än 50% av folkets "representanter" tillåter att 40% Persson regerar så blir det så, majoriteten har bestämt...pandersson skrev:Är det mer rättvist att ha det svenska systemet? Det var ju färre som röstade på Persson, ca 40%. Det finns inte heller så många exempel på delat ledarskap i historien. Att tala om rättvisa är subjektivt och leder enbart till en politisk deklaration av sina egna åsikter. Sverige har sin konstitution, USA har sin, andra länder har sina. Diskussionen får följa de spelregler som konstitutionerna tillåter. I detta fall så var det väl valfusk, inte rättvisa.
J.K Nilsson