Planet som försvann ...

Användarvisningsbild
Widsith
Medlem

Inlägg av Widsith » 1 september 2004, 11:12

Hexmaster skrev:Skulle det inte kunna finnas ett forum för teorier som, ptja, är mer intressanta och/eller iögonenfallande än direkt bevisade eller ens bevisbara? En historisk freakshow?
Det var du som började... :P

Om du läser lite till på sidan jag länkade till ser du att det också finns många exempel från efterkrigstiden. Kanske skulle vi starta en tråd i ämnet?

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 1 september 2004, 11:27

Widsith skrev:Om du läser lite till på sidan jag länkade till ser du att det också finns många exempel från efterkrigstiden. Kanske skulle vi starta en tråd i ämnet?
Skall det diskuteras kvasivetenskap - inklusive vad som stundom uppfattats som kvasivetenskap, som texempel meteoriter - så får det väl bli i Idé- och lärdomshistoria. Ett särskilt forum för utomjordingar, Piltdown-människor och Rudbeckianer tycker jag fortfarande är en tilltalande idé, även om jag kan föreställa mig en och annan nackdel. Och sådant bestämmer ju varken du eller jag.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 1 september 2004, 15:16

Widsith skrev

I would more easily believe that two Yankee professors would lie than that stones would fall from heaven!
Sagt av Thomas Jefferson efter att han hört att en sten fallit ned från skyn i Connecticut, år 1807.
Jefferson var väl vad jag vet inte astronom också? Jag tror att Haley och gänget hade ganska bra koll på sakerna...tacka Galileos införande av kikaren i europa för det kanske :) .

Användarvisningsbild
Widsith
Medlem

Inlägg av Widsith » 1 september 2004, 16:15

Perra skrev:
Widsith skrev

I would more easily believe that two Yankee professors would lie than that stones would fall from heaven!
Sagt av Thomas Jefferson efter att han hört att en sten fallit ned från skyn i Connecticut, år 1807.
Jefferson var väl vad jag vet inte astronom också? Jag tror att Haley och gänget hade ganska bra koll på sakerna...tacka Galileos införande av kikaren i europa för det kanske :) .
Ah, Galileo...kanske jag skulle falla i den grävda gropen här och hävda att katolska kyrkan förföljde Galileo för dennes idéer, något som diverse författare under senare tid försökt visa är en myt. Man har alltså på senare tid sagt att de astronomer som vägrade kika i Galileos teleskop inte var knutna till kyrkan, utan att denna tvärtom hyllade Galileo för dennes idéer. Varför påven Johannes Paulus II 1988 på katolska kyrkans vägnar bad Galileo om ursäkt lär väl då vara en gåta (Observera kopplingen till efterkrigstiden).

Edmond Halley och "gänget" hade inte en susning... Och alldeles säkert inte Antoine Lavoisier och Franska Vetenskapsakademien, som 1772 slog fast:
Stenar kan inte falla från himlen, för det finns inga stenar i himlen!

Nog med inlägg från min sida i denna tråd. Jag startar upp en ny i Idé- och Lärdomshistoria istället.
Alla sanningar är enkla att förstå när de väl är upptäckta, men saken är att upptäcka dem.
Galileo Galilei

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 1 september 2004, 16:59

skapa gärna en tråd i ämnet du...så bevandrad i just vetenskapshisorien är jag inte att jag kan slå nån på fingrarna där, åtminstone inte särskilt länge :) . Men vad trodde man att kometer var då? Alltså under 1800talet.

Skalden
Utsparkad
Kontakt:

Re: Planet som försvan....

Inlägg av Skalden » 1 september 2004, 22:58

Andreas #1 skrev:
Ja77 skrev:http://www.freedomunderground.org/memor ... gon121.swf

Vad tror Skalmänen om denna konsperations teorin, efter att sätt vidion blir man fundersam..... två saker talar emot varför skulle Pentagon dölja att de var en missil skjuten av terorister istället för terorister som använde ett plan, var finns då de planet som inte krachade i Pentagon och alla döda.....
http://www.snopes.com/rumors/pentagon.htm
Känns som den teorin har skjutits ner fler gånger än Luftwaffe, ändå tycks den aldrig försvinna... :roll:
USAF, RAF och Röda Flygvapnet sköts ner många gånger fler gånger än Luftwaffe...

Användarvisningsbild
Gerle
Medlem

Inlägg av Gerle » 2 september 2004, 04:28

Skalden skrev:USAF, RAF och Röda Flygvapnet sköts ner många gånger fler gånger än Luftwaffe...
Vad har det med elfte september att göra?

Användarvisningsbild
Andreas #1
Medlem

Inlägg av Andreas #1 » 3 september 2004, 14:50

Gerle skrev:
Skalden skrev:USAF, RAF och Röda Flygvapnet sköts ner många gånger fler gånger än Luftwaffe...
Vad har det med elfte september att göra?
Måste medge att jag väntar med spänning på att få höra sambandet....

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 3 september 2004, 15:47

Andreas#1 skrev
Det var ju uppenbarligen du som började slå in på ämnet, då får du kanske räkna med att någon kommenterar det :) .

Användarvisningsbild
Andreas #1
Medlem

Inlägg av Andreas #1 » 3 september 2004, 17:09

Perra skrev:
Andreas#1 skrev
Det var ju uppenbarligen du som började slå in på ämnet, då får du kanske räkna med att någon kommenterar det :) .
Med tanke på att vi diskuterade 9-11 har väl antalet nedskjutningar LW och RAF ganska liten betydelse. Dessutom är det sänking av Bismark som är den nu rådande analogin.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 3 september 2004, 17:38

Inte desto mindre var det du som började prata om Luftwaffe... :)

Solitaire
Medlem

Inlägg av Solitaire » 3 september 2004, 17:51

Det är bara att jämföra med planen som åkte in i World Trade Center. De försvann också helt och hållet (i respektive skyskrapa) utan att komma ut på andra sidan precis som Pentagonplanet.

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Inlägg av MD650 » 4 september 2004, 08:51

Två inlägg som inte bidrog till tråden har raderats.

Användarvisningsbild
Andreas #1
Medlem

Inlägg av Andreas #1 » 4 september 2004, 13:26

MD650 skrev:Två inlägg som inte bidrog till tråden har raderats.
Har något inlägg efter dom inledande i någon större utsträckning bidragit till denna tråden? Nu verkar ju diskussionen ha svängt över till att diskutera mina analogier.

Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 28 september 2004, 15:11

Hittade denna filmsekvens på ett annat forum.

http://users.pandora.be/BuiZe/Tested%20 ... 20wall.mpg

Plan kan försvinna...

Skriv svar