Andra styrkor i Tyskland

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 24 mars 2004, 16:36

Mathias Forsberg skrev:
Allt änvändande av tillgrepp som "slödder", "svin" eller andra motsvarande nedvärderande temer (som ändå inte tillför någonting) är fullständigt onödigt och är inte välkommet här. Förnekande av mord eller folkmord är förbjudet enligt forumets regler och leder till utsparkande efter upprepade förseelser.

Det går alldeles utmärkt att argumentera för NATO:s existens och det sovjetiska hotet mot Västeuropa under 1900-talet utan att för den skull använda tillmäten som "slödder". Du kan bättre än så. Om inte annat så kommer ingen att ta dina inlägg på allvar med ett sådant språkbruk.

/Forsberg
Att förnekandet av mord/folkmord leder till utsparkningar har jag sett tydliga exempel på i arkivet men hur är det med ursäktande/rättfärdigande/uppmuntrande av mord/folkmord? sådant förekommer i olika former till och från.
Vad gäller urartat språkbruk så tycker jag att det tillrättasvisningarna för det utdelas rätt ojämnt och inkonsekvent. Vissa djur är i mina ögon jämlikare än andra.

Och som du kan se ovan så har jag rättat till mitt språk i mitt första inlägg.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 24 mars 2004, 16:56

Kapten_Gars skrev:
Martin Tunström skrev:
I övrigt så betackar jag mig för sådan kommentarer från folk som växt upp i skyddad verkstad och som sitter tyggt bakom datorskärmen och utfärdar personliga fördömelser.
Att ha vuxit upp i en skyddad verkstad har en del fördelar då man kan saken ur ett annat persepektiv, [Man är också mer "ren" från personliga händelser som kan påverka ens uppfattning subjektivt] så jag betackar mig från sådana kommentarer från din sida att man ska var tyst tills man upplevt saker.

/Martin
Det var inte riktat till dig över huvudtaget utan ett direkt svar på det citerade inlägget. Så jag förstår inte riktigt varför du tar åt dig, men när du nu gör det så beklagar jag det och ber om ursäkt. Du var nämligen inte avsedd mottagare.
Nej, jag tog inte åt mig personligt, jag pratade generelt om din åsikt om skyddad verkstad. Så du ska inte be om ursäkt för något. :)
Att förnekandet av mord/folkmord leder till utsparkningar har jag sett tydliga exempel på i arkivet men hur är det med ursäktande/rättfärdigande/uppmuntrande av mord/folkmord? sådant förekommer i olika former till och från.
Vad gäller urartat språkbruk så tycker jag att det tillrättasvisningarna för det utdelas rätt ojämnt och inkonsekvent. Vissa djur är i mina ögon jämlikare än andra.
Jag är fullt övertygad att Marcus har tagit till åtgärder mot dem som förnekat/ursäktat massmord/förintelsen på forumet. Bla. får man en tillsägelse innan man åker ut och de som inte har slutat, som tex. rödepojken, har åkt ut.

/Martin

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 24 mars 2004, 17:21

Jag tycker vi avslutar denna diskussion i det offentliga, om du har något problem med nått jag har "sagt" så får du gärna höra av dig via PM, Kapten Gars.

Huruvida jag har växt upp i skyddad verkstad har du inte en aning om, så snälla ta det inte till den nivån!
Givetvis är ingen form av nedsättande kommentarer tillåtna, åt något håll!

/Robert Sköld

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 24 mars 2004, 18:14

Visst, får jag föreslå att alla inlägg som bara har samband med "bolshevik slödder" kommentaren från min sida raderas nu när texten är ändrad.

Flink
Medlem

Inlägg av Flink » 25 mars 2004, 01:59

Siffror?

Är det någon som har "siffror" på vad andra stater en Tyskland har kvar i soldater i Tyskland.

Jag flög nyligen ner till med Ryanair till Tyskland och döm om min förvåning när vi landade på en gammal natobas nära Frankfurt (Hahn). Man kunde fortfarande se gamla siluetter av F16 på kontrolltornet.

När jag väl kom fram till mina värdar bekräftade de det och att det tycks vara så att utländsk trupp tycks överge Tyskland. Man märker ett intresse hos Nato att flytta österut till de nya Natoländerna.

Mvh Flink

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 25 mars 2004, 09:11

Flink skrev: Jag flög nyligen ner till med Ryanair till Tyskland och döm om min förvåning när vi landade på en gammal natobas nära Frankfurt (Hahn). Man kunde fortfarande se gamla siluetter av F16 på kontrolltornet.
Lite OT
Om du tittar åt höger när du är på väg ut från det gamla basområdet ser du ett antal flygplansbunkrar - man kan åka ända fram och titta på dem. En gång var det loppmarknad där, kreativ användning av ex-militära anläggningar.

Lite siffror finns i den länken jag postade tidigare här.

Som Martin sade så får NATO personal inte stationeras i forna DDR och jag tror NATO är lite försiktig med att flytta baser för långt österut för att inte reta ryssen. Även om förslaget har kommit efter det senaste "grälet" mellan Tyskland och USA i samband med Irak.

MVH

Hans

Flink
Medlem

Inlägg av Flink » 27 mars 2004, 09:59

Tack Hans!

Nåväl men jag tycker mig se att de nya EU länderna i öster är mycket Nato vänliga. Jag tror därför att Östeuropa skiter i Ryssen och kommer ha långt mer samarbete med Nato än WEU även baser, det är mycket internt käbbel för EU att knäcka, Polen har i princip gift sig med Nato. Danmark som inte behöver delta i EU:s försvar har politiskt visat att man är ett Natoland genom sin Ubåt till Aghanistan :lol: och sin trupp i Irak.

London tycker inte heller om WEU: s uppbyggande och vill se Nato som försvars alliansen no: 1.

Tänk på att USA hyr en gammal Sovjetbas Uzbekistan jag tror starkt att det är ända dit man kommer få se Nato.

Du må tro att de Franska svordomarna ekar i maktenskorridorer i Bryssel.

Mvh Flink

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 28 mars 2004, 11:39

Hans skrev: Som Martin sade så får NATO personal inte stationeras i forna DDR och jag tror NATO är lite försiktig med att flytta baser för långt österut för att inte reta ryssen. Även om förslaget har kommit efter det senaste "grälet" mellan Tyskland och USA i samband med Irak.
Vad jag har förstått så har Tyskland flyttat över en hel del av sina egna militärförband till forna DDR för att skapa jobba i denna del av Tyskland.

/Martin

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 29 mars 2004, 09:52

Martin Lundvall skrev:
Hans skrev: Som Martin sade så får NATO personal inte stationeras i forna DDR och jag tror NATO är lite försiktig med att flytta baser för långt österut för att inte reta ryssen. Även om förslaget har kommit efter det senaste "grälet" mellan Tyskland och USA i samband med Irak.
Vad jag har förstått så har Tyskland flyttat över en hel del av sina egna militärförband till forna DDR för att skapa jobba i denna del av Tyskland.

/Martin
True, oklart skrivet av mig - så får icke tysk NATO personal inte stationeras i forna DDR .

MVH

Hans

Skriv svar