Resan slut för nazistpedofilen

Skriv svar
Mr x
Medlem

Resan slut för nazistpedofilen

Inlägg av Mr x » 29 mars 2005, 23:40

Förre ledaren för Colonia Dignidad, Paul Schäfer se länk

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9422483.asp

om detta är fel forum vänligen flytta den/Tack

Simon_HBG
Medlem

Inlägg av Simon_HBG » 30 mars 2005, 10:59

Jag slutar inte roas av medias ordval ibland.. "nazipedofil".. Michael Müller var med i Hitlerjugend och var skjuksköterska i Luftwaffe, är detta samma sak som att vara nazist ? 95% av ungdomarna var väl medlem i HJ ?

En bild av en nazist och krigsförbryttare som flydde till Sydamerika målas upp i media. Dock har han väldigt lite med nazism att göra och han emigrerade långt efter kriget..

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 30 mars 2005, 14:46

Simon_HBG skrev:Jag slutar inte roas av medias ordval ibland.. "nazipedofil".. Michael Müller var med i Hitlerjugend och var skjuksköterska i Luftwaffe, är detta samma sak som att vara nazist ? 95% av ungdomarna var väl medlem i HJ ?

En bild av en nazist och krigsförbryttare som flydde till Sydamerika målas upp i media. Dock har han väldigt lite med nazism att göra och han emigrerade långt efter kriget..
Hans sektmedlemmar ska tydligen gått iklädda tyska soldatuniformer som bars under Tredje riket, samt att han dyrkade führerprincipen. Men detta är ju fortfarande för lite för att kallas nazist.

Simon_HBG
Medlem

Inlägg av Simon_HBG » 30 mars 2005, 15:51

Armfeldt skrev:Hans sektmedlemmar ska tydligen gått iklädda tyska soldatuniformer som bars under Tredje riket, samt att han dyrkade führerprincipen. Men detta är ju fortfarande för lite för att kallas nazist.
Haha, missade jag.. något sjukt! :lol:

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 31 mars 2005, 12:42

Ijntressant att få lite fakta i fallet. jag hade intrycket från kvällspressen att han var nån förymd krigsförbrytare som startade en sekt. Men han var visst bara en förymd dåre. :lol:

Sonderling

Skriv svar