Quiz: Efterkrigstiden
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Ja, då är frågan utagerat då.
Jag har en fråga som berör universitetet i Sverige, tre olika valmöjligheter.
När inträffade universitetsutredningen i Sverige?
1) 1950
X) 1955
2) 1960
Jag avvaktar ett tag beroende på vilka svar jag får och om ni vill har tid till efter påsk så får ni det, glad påsk och lycka till med min fråga.
Stefan
1) 1950
X) 1955
2) 1960
Jag avvaktar ett tag beroende på vilka svar jag får och om ni vill har tid till efter påsk så får ni det, glad påsk och lycka till med min fråga.
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Får jag bara säga varför det blev försenade med ett år. Schweiz röstade emot, så förhandlingarna fick börja om utan Schweiz, så det hela kom igång 1994 istället för 1993. Mycket förarglig för mig som så gärna ville komma in till Sverige och fick vänta ett år till. Förlåt om jag gjorde det så krångligt.Stangbo skrev:EES är rätt men varför blev det försenade?
Jag tror 1955.Stefan Lundgren skrev:Ja, då är frågan utagerat då.
1) 1950
X) 1955
2) 1960
Stefan
Jag tror att den var klar 1960.
I Umeå fanns på sent 50-tal universitetsutbildning, den lydde dock under ett annat universitet. 1960, tror jag, att Umeå blev ett fristående universitet. Utredningen handlade väl i sådant fall om etablering av fler fristående universitet än de klassiska; STH, GBG, Uppsala o Lund?
I Umeå fanns på sent 50-tal universitetsutbildning, den lydde dock under ett annat universitet. 1960, tror jag, att Umeå blev ett fristående universitet. Utredningen handlade väl i sådant fall om etablering av fler fristående universitet än de klassiska; STH, GBG, Uppsala o Lund?
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: