Shoppat från Skalman

Skriv svar
Oskar The Second
Medlem

Shoppat från Skalman

Inlägg av Oskar The Second » 23 augusti 2003, 18:14

Jag beställde en bok, "Avgörandets ögonblick: Invasionen i Normandy 1944". Jag undrar om den är bra och vad ni tycker om den.
Ska strax också beställa några filmer från skalman också.

Användarvisningsbild
Kapitän zur See
Medlem

Inlägg av Kapitän zur See » 24 augusti 2003, 12:08

Boken du beställt är, enligt min åsikt, en av de allra bästa om invasionen och de efterföljande händelserna. Författarnas strävan att ge en så rättvis bild som möjligt av hela händelseförloppet, genom att använda källor från båda sidor, är beundransvärd. Till skillnad från andra böcker som nästan uteslutande bygger på allierat material ger den här boken en mycket klarare bild av invasionen, dess förberedelser och efterverkningar. Att sedan Zetterling och Tamelander lyckats fläta ihop allting till en bok som är underhållande* och lätt att läsa och ta till sig gör ju inte saken sämre.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är en bok som fyllde ett behov, den ger båda sidor rättvisa i större utsträckning än de flesta andra böcker.

* Underhållande är kanske fel uttryck om sådana här böcker. Men du förstår vad jag menar.

//Rikard

Användarvisningsbild
Wellington
Medlem
Kontakt:

Shopat från Skalman

Inlägg av Wellington » 24 augusti 2003, 21:32

Tackar, Tackar! :)

Michael Tamelander

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 25 augusti 2003, 17:11

Helt utmärkt bok! Ett rejält bra köp av dig, var nästan så man ville tvinga sig kvar och läsa den istället för att göra annat.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 27 augusti 2003, 13:35

En av de bättre böckerna som tar upp båda sidorna under dagen D vad som hände för och efter.

Klart bättre än deras förra Nionde April vilket handlar om invasionen av Norge.

Oskar The Second
Medlem

Inlägg av Oskar The Second » 29 augusti 2003, 15:11

Tack för svaren, fick boken igår, började läsa lite och tjuv kika lite såklart :P Ska börja läsa så fort jag är klar med Stalingrad, redan läst ut den en gång. Fast jag tänkte läsa om den medans jag vänta på boken

*Förstår vad du menar med underhållande ;)

Skriv svar