Militär & Geschichte

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Adde M
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 29 mars 2002, 20:10
Ort: Stockholm

Militär & Geschichte

Inlägg av Adde M » 5 maj 2002, 22:02

Hej!

Ville bara tipsa er om denna mycket intressanta nya tyska tidningen "Militär & Geschichte"..
Jag önskar att "Populär historia" var lite mer som denna tidningen.

I senaste numret (nr.2) hade de 16 sidor om Dresden (Dresden 1945- exekution einer Stadt), mycket bra genomgång, och bilder jag aldrig sett tidigare. Ett tips till er alla, kommer nämligen ihåg att vi hade en disskusion om syftet med Dresden på det gamla forumet (Andreas Wien (du startade ju disskusionen om syftet med Dresden), tidningen säljs även i Österrike, fast för en något dyrare penning).

Hade även med intressanta artiklar om den romerska armén, Helmuth von Moltke, Der Flammenwerfer m.m.

Mvh
Adde

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 9 maj 2002, 10:00

Tackar dig Adde,

Jag skall upp till Westbahnhof och kolla om de har tidningen i deras gigantiska tidningsshop!

Mvh Andreas Wien

Adde M
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 29 mars 2002, 20:10
Ort: Stockholm

Inlägg av Adde M » 11 maj 2002, 21:21

Andreas Wien skrev:Tackar dig Adde,

Jag skall upp till Westbahnhof och kolla om de har tidningen i deras gigantiska tidningsshop!
Det var så lite så!

Fick du tag på tidningen?

MVH
Adde

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 12 maj 2002, 16:42

Adde M,

Jag köpte den idag (söndag 12/5).

Har bläddrat igenom den och tyckte att tidningen verkade helt ok, även om den är lite väl enkelt skriven ibland. Men den är helt klart värd 3.40 Euro.

Min avsky mot krigsförbrytaren "Bomber Harris" blev ju inte mindre när man läste hans "försvarstal" angaende Dredesdenräden. :x

Mvh Andreas Wien

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 12 maj 2002, 16:44

Adde M,

Jag köpte den idag (söndag 12/5).

Har bläddrat igenom den och tyckte att tidningen verkade helt ok, även om den är lite väl enkelt skriven ibland. Men den är helt klart värd 3.40 Euro.

Min avsky mot krigsförbrytaren "Bomber Harris" blev ju inte mindre när man läste hans "försvarstal" angaende Dredesdenräden. :x

Mvh Andreas Wien

Skriv svar