kommer att släppas igen vecka 26 den 23:e Juni nu på Norstedts förlag
Avgörandets ögonblick...
Avgörandets ögonblick...
Vill bara informera om att Mika Tamelanders bok "Avgörandets ögonblick"
Re: Avgörandets ögonblick...
Det är ju samm titel som Niklas Zetterling har skrivit....GERO skrev:Vill bara informera om att Mika Tamelanders bok "Avgörandets ögonblick"
- robert nordin
- Medlem
Re: Avgörandets ögonblick...
GERO skrev:Vill bara informera om att Mika Tamelanders bok "Avgörandets ögonblick"
Den ingår fö i SMBs "special-serie"
- robert nordin
- Medlem
Njae - det verkar väl inte speciellt troligt att två författare skriver ytterligare en bok med samma titel och tema? Däremot kan det dels vara en reprint eller en uppdaterad version, det senare verkar vara något av en trend, se t ex Staffan Skotts "Sovjetunionen från början till slutet" och "Slutet på den sovjetiska parentesen". Dessa två böcker är identiska sånär som något eller några kapitel.MD650 skrev:Hehe..där ser man.....GERO skrev:Dom har skrivit boken tillsammans!
Är det nyproduktion alltså?
Boken ingår som sagt i SMB "specialserie" om andra världskriget,dvs den serie som man kunde förhandsteckna sig för i höstas.
Den tidigare upplagan utgavs av Atlantis 1995 (isbn: 91-7486-235-9), och enligt förlaget köpte undertecknad det sista exet som förlaget hade.
- subskipper
- Medlem
Vad handlar den om?
Vad är det för bok?
Re: Vad handlar den om?
Handlar om invasionen i Normandie 1944-vils- skrev:Vad är det för bok?
Någon som läst boken och kan ge ett utlåtande? Jag har "Slaget om västeuropa" av Tamelander, men tyckte den var knapert engagerande (kanske för att jag precis hade avslutat en Englund) och alltför teknikinriktad.
Om jag har förstått det hela rätt är "Avgörandets ögonblick" en missvisande titel sett till andra världskrigets utgång och att författaren snarare åsyftar invasionens betydelse för den efterkommande maktbalansen?
Om jag har förstått det hela rätt är "Avgörandets ögonblick" en missvisande titel sett till andra världskrigets utgång och att författaren snarare åsyftar invasionens betydelse för den efterkommande maktbalansen?
- Johan Elisson
- Medlem
- subskipper
- Medlem
Jag tycker boken är mycket bra. Dessvärre är kartorna inte av någon större kvalitet i den nya upplagan, men det går att leva med.Rommel skrev:Själv sitter man och väntar på att den ska dimpa ner, är boken bra??Johan Elisson skrev:Idag damp boken ner i brevlådan. Som sagt ingår den i SMB:s specialbokserie om andra världskriget.
/Johan
~Henric Edwards