Göra egen bok -app?

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Inlägg: 4700
Blev medlem: 12 juli 2004, 13:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Göra egen bok -app?

Inlägg av Psilander » 24 februari 2023, 15:18

Jag är lite sugen på att sammanställa mitt "Svenska imperium" i nån form av fysisk bok. Jag har testat med olika former av fotoboks-appar men eftersom de ligger i telefonen är det lite knepigt att få till text. Har även provat Word och Powerpoint, vilket heller inte är helt optimalt när man sedan vill låta trycka den i nått enstaka exemplar för min egen fåfänga.

Jag vore tacksam om någon hade tips på någon tjänst/ app där man kan bygga ihop en bok och sedan beställa en fysisk kopia till rimligt pris.

Användarvisningsbild
Sarvi
Medlem
Inlägg: 5932
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:00
Ort: Sverige

Re: Göra egen bok -app?

Inlägg av Sarvi » 24 februari 2023, 16:20

Jag har använt Cewe fotobok för just fotobok (lite text). Finns både som app och som program för datorn och som online-lösning vilket ger mer flexibilitet än en telefonapp. Vet dock inte hur den hanterar större mängder text och/eller andra filformat än vanliga digitalfotoformat.

Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Inlägg: 4700
Blev medlem: 12 juli 2004, 13:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Göra egen bok -app?

Inlägg av Psilander » 25 februari 2023, 00:51

Jag har testat Cewe en del. Svårt få till bra bildhantering och mer omfattande text är svårt.

Claes Pettersson
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 15 januari 2007, 20:49
Ort: Järfälla

Re: Göra egen bok -app?

Inlägg av Claes Pettersson » 1 mars 2023, 10:43

Om du vill göra en/ge ut bok i mindre upplaga föreslår jag att du skriver och redigerar i World och sedan omvandlar/sparar filen till/som PDF innan du lämnar ditt alster till tryckeriet.

Vet inte om de finns kvar men det i alla fall förr fanns något som hette "Författarnas bok maskin" eller dylikt. De kan säkert hjälpa dig.

Skriv svar