Bok om Kennedy-mordet

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7138
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Bok om Kennedy-mordet

Inlägg av sonderling » 19 juni 2016, 11:31

Undrar om det finns en saklig bok om Kennedy-mordet. Ja inte så mycket spekulation utan som tar upp det man vet.

Blev nyfiken nu när jag läser Don Delillo´s bok Libra (Eller vågen som den heter på Svenska och som jag i sig undrar är en felöversättning, boken är full av sådana vilket stundtals ger en ganska plågsam läs upplevelse.)
Boken handlar ju om Kennedy-mordet, Oswald, och kopplingar till Kuba, CIA och grisbukten och allt det här andra vi känner igen från filmen JFK.

Så jag började undra vad vet man och vad är spekulation? Det måste ju finnas en bok som bara tar upp hårda fakta eller?

Sonderling

https://en.wikipedia.org/wiki/Libra_(novel)

Bränner
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 7 augusti 2013, 10:44

Re: Bok om Kennedy-mordet

Inlägg av Bränner » 29 juli 2016, 21:15

Jag vet inte om detta är riktigt vad du efterfrågar, men 2006 kom Erik Åsard ut med boken Det dunkelt tänkta. Konspirationsteorier kring morden på John F Kennedy och Olof Palme. Åsard verkar vara övertygad om att Oswald är gärningsmannen.

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7138
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Bok om Kennedy-mordet

Inlägg av sonderling » 1 augusti 2016, 08:24

Ja jag har haft den boken i tankarna. Mycket också för att fenomenet konspirationsteorier fascinerar mig.
Men innehåller den vad man vet och inte vet om Kennedy-mordet är det ju ett plus.
Tack för tipset.

Sonderling

Skriv svar