SMB

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
JohnDoe
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 9 februari 2003, 20:18
Ort: Sverige

SMB

Inlägg av JohnDoe » 16 februari 2003, 12:08

Jag har funderat på att bli medlem i SMB, kan någon här säga om det verkligen är bra böcker som erbjuds och om det är prisvärt....

Tacksam för svar / JohnDoe

LasseMaja
Redaktör emeritus
Inlägg: 4808
Blev medlem: 22 januari 2003, 08:19
Ort: Dalarna

Inlägg av LasseMaja » 16 februari 2003, 12:38

Visst är det bra böcker och priserna är ok (dock inte direkt jättebilligt). En fördel är att en del böcker kan man endast få tag i på SMB, men det gäller i första hand sådant som berör svensk militärhistoria. Focus hos SMB ligger just på den svenksa militärhistorien så förvänta dig inte allt för mycket om tyska stridsvagnar mm Jag tycker klubben är jättebra! :-)

JohnDoe
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 9 februari 2003, 20:18
Ort: Sverige

Inlägg av JohnDoe » 16 februari 2003, 19:16

Tack för era kommentarer, det lutar åt medlemskap...

Mvh JohnDoe

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Inlägg: 520
Blev medlem: 7 februari 2003, 20:47
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 17 februari 2003, 01:29

När du blir medlem får du välja bland några böcker. Du behöver bara pröjsa för en bok som blir ca 200 SEK så får du tre böcker som är valfria från en lista. Var de flesta troligen hittar något bra som passar dem!

roninn
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: 29 mars 2002, 09:54

Inlägg av roninn » 17 februari 2003, 10:57

Jag kan varmt rekommendera medlemskap. Kravet är att man köper minst en bok per år. Även om man har ett väldigt "smalt" militär intresse så finns det minst en bok per år som är värd att köpa. Det går helt enkelt inte att undvika att handla en bok per år.

Själv hade jag tänkt att köpa nån bok då och men istället blir det runt två tre böcker i per gång.

Man blir också intresserad av andra tidsperioder genom att man läser deras tidskrift pennan och svärdet. Jag har tidigare aldrig varit intresserad av annat än VK2 men är nu intresserad av svensk 1700 tal och napoleonkrigen, detta tack vare välskrivna artiklar i Pennan och Svärdet.

Tveka inte gå med, du har inget att förlora. (utom en massa pengar som du beställer böcker för :) )

JohnDoe
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 9 februari 2003, 20:18
Ort: Sverige

Smb

Inlägg av JohnDoe » 18 februari 2003, 19:19

Kan stolt meddela att man nu är medlem i SMB..... väntar otåligt på att få börja beställa............

Skriv svar