Tidningar

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7140
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Tidningar

Inlägg av sonderling » 10 februari 2003, 08:35

Vilka tidningar läser ni?
Själv brukar jag läsa World War II. Om man bara bläddrar förbi reklamen för åderbråcksstrumpor och kitschiga minnesplaketter, så tycker jag den är rätt läsvärd. På senare tid brukar har man fått läsa historier från andra sidan kullen, dvs fd fienders berättelser nu senast var det om tjerkassy-fickan. En annan story i senaste nummret som jag fann intressant var Malmedy-massakern.
Jag brukar inte köpa den varje gång för de kostar rätt mycket ( 80 spänn! :o ) Military history är en annan bra tidning.

Är det nån annan som brukar besöka international presscenter?

Sonderling

LasseMaja
Redaktör emeritus
Inlägg: 4808
Blev medlem: 22 januari 2003, 08:19
Ort: Dalarna

Inlägg av LasseMaja » 10 februari 2003, 08:39

Läser bara populär historia själv, kan tänka mig prova läsa andra dock helst på svenska, om någon har något bra tips.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 10 februari 2003, 09:17

Det e dåligt med sånt i Västerås, och de enda tidningar jag läser är Ernie, Pondus, Pennan och svärdet och Populär Historia på bibblan.
Den senare tycker jag iaf blivit mer populär och mindre historia.

Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: 25 mars 2002, 22:04
Ort: Västra Frölunda!

Sirenen.

Inlägg av Oskar R. » 13 februari 2003, 23:16

Sirenen tror jag att den heter.Den läser jag.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 14 februari 2003, 05:34

Prenumererar på WW2 Magazine. Blir betydligt billigare än att köpa lösnummer.




~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Johan S
Medlem
Inlägg: 125
Blev medlem: 19 augusti 2002, 21:04
Ort: Jkpg men bor i Kalmar

Inlägg av Johan S » 14 februari 2003, 14:24

Henric Edwards skrev:Prenumererar på WW2 Magazine. Blir betydligt billigare än att köpa lösnummer.




~Henric Edwards
Hur går man tillväga för att prenumerera på den? Och vad kostar det? Den låter ju onekligen intressant av namnet att döma :)
//Johan

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 14 februari 2003, 15:50

Johan S skrev:
Henric Edwards skrev:Prenumererar på WW2 Magazine. Blir betydligt billigare än att köpa lösnummer.




~Henric Edwards
Hur går man tillväga för att prenumerera på den? Och vad kostar det? Den låter ju onekligen intressant av namnet att döma :)
//Johan
Bara att gå in på http://www.thehistorynet.com och klickar dig fram till World War II Magazine. Har för mig att det kostade ca. $45 för fjorton nummer om man bor i Europa. Betalning via kreditkort.

P.S.
I skrivandets stund tycks deras server vara nere.



~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Johan S
Medlem
Inlägg: 125
Blev medlem: 19 augusti 2002, 21:04
Ort: Jkpg men bor i Kalmar

Inlägg av Johan S » 14 februari 2003, 23:16

Henric Edwards skrev:
Johan S skrev:
Henric Edwards skrev:Prenumererar på WW2 Magazine. Blir betydligt billigare än att köpa lösnummer.




~Henric Edwards
Hur går man tillväga för att prenumerera på den? Och vad kostar det? Den låter ju onekligen intressant av namnet att döma :)
//Johan
Bara att gå in på http://www.thehistorynet.com och klickar dig fram till World War II Magazine. Har för mig att det kostade ca. $45 för fjorton nummer om man bor i Europa. Betalning via kreditkort.

P.S.
I skrivandets stund tycks deras server vara nere.



~Henric Edwards
Tackar så mycket för hjälpen.
//Johan

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7140
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Inlägg av sonderling » 17 februari 2003, 09:11

Jag tackar också för tipset. Detta är värt att fundera på. I förra numret som sagt Malmedy massakern, Tjerkassyfickan och Japanska ballongbomber 8O mot USA:s fastland m.m.
Synd bara att det ska vara så otroligt mycket reklam i amerikanska tidningar :| . Fast ibland kan det ju vara reklam för fräna grejor, har funderat på den där Luftwaffe klockan 8) ett bra tag nu.

Sonderling

Skriv svar