Ny bok om Ardenneroffensiven

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7122
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Ny bok om Ardenneroffensiven

Inlägg av sonderling » 27 december 2013, 08:23

Ja tänk om inte "om" funnits.
Vet inte om tråden är rätt plats för kontrafaktisk historia och jag är kanske inte rätt man heller men varje gång jag läser om Ryssarnas inmarsch i Ost-preussen så kan jag inte låta bli att undra tänk "om".

Men Jag lovar jag återkommer om ca 1 år när jag läser boken för att berätta vad jag tycker om just den. :)

Sonderling

Christer Bergström
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 17 december 2005, 18:17
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny bok om Ardenneroffensiven

Inlägg av Christer Bergström » 29 december 2013, 18:35

Sonderling, jag vill inte alls sätta mig på några höga hästar, men du kanske kommer att ändra din uppfattning om Ardenneroffensiven litegrann när du läst boken "Ardennerna 1944-1945". :milsmile:

Med vänliga hälsningar och Gott Nytt År!

Christer Bergström
www.bergstrombooks.se
www.vaktelforlag.se

Christer Bergström
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 17 december 2005, 18:17
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny bok om Ardenneroffensiven

Inlägg av Christer Bergström » 8 mars 2014, 19:22

Wow! Över 10 000 besökare på denna tråd. Inte illa...

Nu är de 3 000 exemplar som jag tryckte i första upplagan av "Ardennerna 1944-1945: Hitlers vinteroffensiv" slutsålda. Den andra upplagan, ytterligare 2 000 ex, har just anlänt till distributören.

Vill du köpa ett signerat exemplar av mig, så skicka ett PM.

Det går också bra att följa med på en riktigt special-VIP-resa i Ardenneroffensivens fotspår den 23-30 juli. Se
http://www.bergstrombooks.se/Ardennerresa.pdf

Med vänliga hälsningar

Christer Bergström
www.bergstrombooks.se

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7122
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Ny bok om Ardenneroffensiven

Inlägg av sonderling » 14 september 2014, 16:35

Såg boken på mitt lokala bibliotek och bläddrade i den. Den vill jag inte låna......den vill jag ju ha! Jag får önska den i julklapp (till mig själv. :wink: )
Uppskattar speciellt färgteckningarna på tanks och flygplan, detta är ju mumma för en modellbyggare.
Läser din artikel i Militärhistoria att du ska göra en bok om Arnheim också, det ska bli spännande.

Sonderling

Skriv svar