SMB

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

SMB

Inlägg av Martin Tunström » 9 december 2002, 20:36

Läste i "SMB-Nyheter" att man erbjuder sinna medlemmar möjligheten att köpa böcker ur serien "andra världskriget"! Så jag undra hur många som tänker "prenumenrera" på denna serien? Själv är jag lite tveksam eftersom jag inte är så intresserad av flyg("Kreta" och "malta - Kriget i medelhavet 1940-42"), skepp("Bismarck") och D-dagen("avgörandets ögonblick"). :| men böckerna "Tyska krigsförbytare", "Den glömda soldaten" och "Jokern" verkar intressant. 8O

Föresten hur många var det som beställde och fick "Slaget om Västereuropa"???? 8O Jag fick den idag, och den verkar intresant.

Kompanichefen
Medlem
Inlägg: 279
Blev medlem: 2 november 2002, 22:44
Ort: Främre ledningsplats

Inlägg av Kompanichefen » 10 december 2002, 01:01

Jag är själv lite skeptisk till serier av denna typ. Tanken är god, men det känns alltid bäst att välja ut godbitarna på egen hand. Fördelen är givetvis att man får ett mer "heltäckande" bibliotek. Men som sagt, det finns för- och nackdelar med allt. Med för att svara på din första fråga: nej, jag tänker inte köpa. I övrigt mottar jag gärna din recension av Västeuropa (nu när den skånska flaggan är tillbaka).
--

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 10 december 2002, 07:24

pappa ville ha den, då han är intreserad av kreta och östfronten, bismark, och dylikt. Så jag beställde med german insigna och den där pansar boken.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 10 december 2002, 16:14

Hmmm.... Jag börjar tro att min brevbärare mörkar. Jag har inte fått vare sig bokbeställning eller några SMB-nyheter. Illa, illa.



~Henric Edwards

Martin Månsson
Medlem
Inlägg: 513
Blev medlem: 26 mars 2002, 20:15
Ort: Sverige

Inlägg av Martin Månsson » 1 januari 2003, 16:48

Håller med KC, tanken är mycket god men även jag vilja ha möjligheten att välja ut de böcker som jag är intresserad av utan att behöva köpa samtliga i serien.

Martin

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 1 januari 2003, 17:50

Har valt att inte prenumenrera på bokserien, eftersom jag inte vill ha dom flesta av böckerna.

Användarvisningsbild
robert nordin
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 20 maj 2002, 21:48
Ort: Stockholm

Inlägg av robert nordin » 1 januari 2003, 22:12

Martin Månsson skrev:Håller med KC, tanken är mycket god men även jag vilja ha möjligheten att välja ut de böcker som jag är intresserad av utan att behöva köpa samtliga i serien.

Martin
Om jag tolkade den utskickade informationen rätt så fick man skicka tillbaka de böcker man inte var nöjd med, SMB skulle betala portot.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 2 januari 2003, 16:47

Det stämmer att man fick skicka tillbaka de böcker man inte vill ha utan merkostnad. Det faktumet och de mycket förmånliga "återbäringsböckerna" gjorde att jag nappade på erbjudandet. Ska bli intressant att läsa Guj Sajer på svenska.



~Henric Edwards

Användarvisningsbild
robert nordin
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 20 maj 2002, 21:48
Ort: Stockholm

Inlägg av robert nordin » 2 januari 2003, 18:25

Henric Edwards skrev:Det stämmer att man fick skicka tillbaka de böcker man inte vill ha utan merkostnad. Det faktumet och de mycket förmånliga "återbäringsböckerna" gjorde att jag nappade på erbjudandet. Ska bli intressant att läsa Guj Sajer på svenska.



~Henric Edwards
Samma här. Jag har dock den första boken i serien, som jag dock redan lovat bort.

Användarvisningsbild
cicero
Medlem
Inlägg: 479
Blev medlem: 23 mars 2002, 18:55
Ort: VästerGötland
Kontakt:

Inlägg av cicero » 14 februari 2003, 18:29

Vill bara säga: Heder åt SMB, jag klantade till mig och glömde avbeställa "Svenska slagfält" som jag inte ville ha. Skickade ett mail och frågade om jag fick skicka tillbaka boken och svaret var: skicka tillbaka den och fakturan, klart du inte ska köpa en bok du inte vill ha.
Magnus

gurden
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: 14 juni 2002, 19:42
Ort: Växjö

Inlägg av gurden » 15 februari 2003, 12:45

Jag glömde med att avbeställa men när boken väl fanns i brevlådan kunde jag inte låta bli att öppna och börja läsa :D

Skriv svar