Barnkorståget

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 23 oktober 2002, 21:57

Faktiskt är det så ett redakören på Fantis är ganska mkt av en svartvitvän själv.. medan Egmont ser mer till "ny generation = balla serier = färg"... så antar att Uffe Granberg var mer än glad när det fick bli s/v i fantis igen :)

Roffe e ju grym! Mystiska 2:an tex.. För att inte tala om hans omslag av fantis..

Hälsa honom att har han ett fett målat orginalomslag av Fantis liggandes skräpandes så kan jag GÄRNA köpa det!!! Har redan ett STORT (100*50 cm) målat Fantisomslag på väggen i arbetsrummet..

Användarvisningsbild
Rally
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 9 november 2002, 00:48
Ort: Bajenland

Gohs

Inlägg av Rally » 9 november 2002, 01:52

Fy fan (ursäkta) vad jag älskar Fantomentidningen. De ger ut så mycket av brra kvalitet. Och Barnkorstågen har varit en ren fröjd att läsa. En känsla som jag har fått av att serien är svartvit är känslan av dokumentär mer än en vanlig seriehistoria. Jag älskar när talang används på detta sätt. En annan bra historisk serie i Fantomen var Skatten vid Chataue de Rennes (Jag tror att den hette så...hjälp mig här brorsan) Förbaskat bra historia av KAri Leppänen (min favorit tecknare)


/Rally

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 9 november 2002, 01:58

Rally: Om du är intresserad av hela "mysteriet" runt Chateu de le Rennes kan jag rekomendera boken "Holy blood, holy grail" av Michael Baignet som tar upp hela affären och spinner vidare på en ganska rolig (om än föga trovärdig) tes. :)

Gick även på Discovery under namnet "Tempelriddarnas hemlighet".

Skriv svar