Bosse s - ONCE MORE

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
affe
Medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 24 mars 2002, 20:38
Ort: Stockholm

Bosse s - ONCE MORE

Inlägg av affe » 12 september 2002, 22:00

http://www.bokforlagetdn.se/1100/1100.a ... 9175884399

Jag saxar lite...
"I centrum för denna mustiga men alltigenom sanna skröna..." osv.

Ok, nu har detta kanske inte så mycket med VK2 att göra även om en av bokens huvudpersoner Ulph Hamilton var waffen SS soldat... men det är inte det jag vill komma till.
Istället: jag var inne i en bokhandel idag och såg ovan bok, plockade ner den från hyllan, glodde lite på den, bläddrade lite i den och satte upp den på hyllan igen. Inte för att boken som såden verkade ointressant, tvärtom, utan pga att det är just Bosse som skrivit den. Efter all tjafs som han pysslat med de senaste åren har jag helt tappat intresset för att läsa ngt som mannen skrivit, vilket kanske är synd, boken kanske är svinbra.
Men iaf.... med ovan citat från dn-förlag om boken blev jag än mer tveksam men samtidigt tycker jag att den vinklingen på Bosses senaste bok var rätt kul... "denna mustiga men alltigenom sanna skröna" osv...
jo, tjeeeeena....

/a

Fläsket
Medlem
Inlägg: 1007
Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
Ort: Mjölby

Inlägg av Fläsket » 13 september 2002, 01:50

Är det inte så att en skröna är just osann?

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
Ort: Örebro
Kontakt:

Hitler sells

Inlägg av Gribing » 13 september 2002, 08:28

Det är väldigt tråkigt att se Bosse Schöns böcker på topplistorna i bokhandeln när man vet att det är skräp.

Det visar tydligt att med ett spännande bokomslag, en spännande titel och ett känsligt ämne (nazister och SS) kan man sälja vad som helst.

Eller som i boken "Hitlers Dagböcker" där man hittar citatet: "Hitler sells"

/Gribing

Skriv svar