Peter Englund
-
- Redaktör emeritus
-
- Utsparkad
-
- Medlem
Re: Peter Englund
Håller med 100%!Dick skrev:Jag tycker att det är lysande val av Akademin. Peter Englunds kombination av författarskap och historiekunnande är unik i det här landet. Och vad gäller Herman Lindkvist så kan jag inte säga annat än att jag blir förvånad att någon på detta forum överhuvudtaget sammankopplar hans namn med historia. Karln är medioker som författare och mytoman som historiker.
8)
-
- Utsparkad
-
- Medlem
menar du att han förtjänar en plats i akademien bara för att han har en bra hemsida, och inte på grund av hans författar- och historikergärning??Dwight D Eishenhower skrev:Han e inge bra författare det ska va ren fakta inga jävla romaner och skit... Men som sagt han har lyckats med sin hemsida och han förtjänar platsen i svenska akademin
-
- Medlem
En historisk roman skriven med riktiga fakta som bakgrund kan ofta vara bättre än en torr faktabok som bara rabbla upp siffror och tabeller.Dwight D Eishenhower skrev:Han e inge bra författare det ska va ren fakta inga jävla romaner och skit... Men som sagt han har lyckats med sin hemsida och han förtjänar platsen i svenska akademin
Senast redigerad av 1 Relay, redigerad totalt 11 gånger.
-
- Utsparkad
-
- Utsparkad
-
- Medlem
-
- Medlem
Peter Englund
Han är vårt tids störste och bäste historiker, end of discussion!
Jag har läst allt han har skrivet förutom essäer som jag bara valt ut delar ur, och allt är oerhört bra skrivet och noggrant efterforskat.
Jag saknar mer fördjupelse av 1:a VK samt Vinterkriget, som jag vet att han har ett visst intresse för.
Det är bara att hoppas på en ny tegelsten om inte alltför lång framtid!
Jag har läst allt han har skrivet förutom essäer som jag bara valt ut delar ur, och allt är oerhört bra skrivet och noggrant efterforskat.
Jag saknar mer fördjupelse av 1:a VK samt Vinterkriget, som jag vet att han har ett visst intresse för.
Det är bara att hoppas på en ny tegelsten om inte alltför lång framtid!