Tja, SMB har vissa unika böcker, som t.ex. Sista Striden (1814 års krig) osv, men om man bara letar så hittar man de flesta. Även om det är långt ifrån alla böcker som finns på den civila marknaden. Har köpt lite facklitteratur där om underrättelsetjänst/underrättelseinhämtning där, något jag inte tror t.ex. Bokus har i sitt sortiment.
/Tomas
Dags för bokrea
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Ingen har sagt nått om Skärgårdsflottan.
En rätt trevlig bok, tyvärr är den upplagd som flera uppsatser med olika infallsvinklar som "livet på Sveaborg" mm. Skulle gärna ha sett lite mer taktik/stridsteknik i den samt lite mer tekniskt om af Chap,mans fartyg, och inte så fluffig (mesig) svensk modern historie skrivning.
Skall man läsa om sjöhjältar föreslår jag antikvariat och böckerna från tidigt 1900-tal. De kostar som på bokrean och gar redan patina och kanske 100år gamla.
En rätt trevlig bok, tyvärr är den upplagd som flera uppsatser med olika infallsvinklar som "livet på Sveaborg" mm. Skulle gärna ha sett lite mer taktik/stridsteknik i den samt lite mer tekniskt om af Chap,mans fartyg, och inte så fluffig (mesig) svensk modern historie skrivning.
Skall man läsa om sjöhjältar föreslår jag antikvariat och böckerna från tidigt 1900-tal. De kostar som på bokrean och gar redan patina och kanske 100år gamla.