Om man vill bli rik och berömd som författare så är knepet det att först vända sig till en målgrupp som är redo att hylla det som verkar vara värt att hyllas, men som inte har kapacitet nog att skärskåda ens verk. Så småningom, när man fått ett visst rykte, kan man vända sig till en målgrupp med något större krav på innehållet, och hoppas att ens uppnådda rykte förmår dem att bortse från brister i materialet. På detta sätt kan man stegvis arbeta sig upp tills man en dag hamnar på kultursidan i Dagens Nyheter.Amazon skrev:Det medförde dock att jag hamnade på Skalman och har fått en närmare kontakt med förlagets målgrupp! Tyvärr kan jag inte påstå att det sporrat mig att skriva, eftersom jag förstått att de här läsarna lurar man inte så lätt. De köper gärna böcker om historia och krig men faller inte boken i smaken blir den rejält dissad och andra varnas!
Eller som Georg Christoph Lichtenberg uttryckte det:
Ett säkert sätt att skaffa sig ett namn är att skriva om saker som förefaller vara viktiga, men som ingen vettig människa skulle besvära sig med att undersöka.
Min bok kommer förresten ut i september.