Är de fräscha eller antikvariska? / ProbstnerGyps skrev:Är en stor beundrare av Erast Fandorin deckarna av Boris Akunin.
Vad läser du just nu?
Lagom till min lilla semester från lumpen hittade jag en gammal bok om första världskriget utgiven 1938. Måste erkänna att jag känner mig duktigt nöjd, och kommer antagligen att läsa denna bok med stor behållning. En sak som också var häftig' var att min kompis hittade en bok om nazismens Tyskland utgiven år 1943, snacka om grejer! Samtidshistoriska skildringar av högklass, möjligen.
Boken som jag fick tag i heter 'världskriget och tiden som följde', ev uppföljningar i form av recension kommer något senare efter att boken blivit läst.
Boken som jag fick tag i heter 'världskriget och tiden som följde', ev uppföljningar i form av recension kommer något senare efter att boken blivit läst.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Österbottning
- Ny medlem
- Stalingrad av Antony Beevor
- Tredje rikets etc etc av Shirer (slöläser här o där, har läst den tidigare iofs)
- Nyöversättingen av "Sagan om ringen" (ringarnas herre), högläsning för sonen om kvällarna
Samt då o då böcker om Stalin, Beria, GULAG, Sovjet o liknande...
*edit - stavade fel till GULAG...
*
- Tredje rikets etc etc av Shirer (slöläser här o där, har läst den tidigare iofs)
- Nyöversättingen av "Sagan om ringen" (ringarnas herre), högläsning för sonen om kvällarna
Samt då o då böcker om Stalin, Beria, GULAG, Sovjet o liknande...
*edit - stavade fel till GULAG...
-
Artur Szulc
- Medlem
- Olof Ekström
- Medlem
- SuperPalle
- Medlem
- fenderbender
- Medlem
- Anton Severin
- Medlem