Jag ska köpa boken vid min nästa bokbeställning eller vid bokrean (när är den nu igen?). Hur pass bra behandlas striderna vid Gusow?
mvh/ Daniel
Jag är benägen att hålla med. Stalingrad känns mer bearbetad. Beevor har inte gjort sin hemläxa lika bra vad gäller hans Berlin-bok och javisst - "Stalins hämnd" är en mkt rekommenderbar bok.muzagga skrev:Jag har läst den och tycker väl att.... hm.. jo den är bra. mycket intressant, men den slår inte stalingrad. Efter att du läst färdigt berlin rekommenderas 'Stalins hämnd' den täcker bar vad som hände fram till Berlin. Ruggig läsning.
Det kan ju också iofs förklaras i att många offer som idag är döda inte vågade/kunde tala om vad de råkat ut för. Jag kan inte tänka mig att man i Östtykland talade öppet om övergrepp från "befriarna", och att det helt enkelt tystades ner.Jon skrev:Sedan har han ju tveklöst en poäng i att det är märkligt att vittnesmålen om dessa övergrepp blivit fler i takt med att färre offer är kvar i livet.
Lars, är böckerna återkallade eller kan man fortfarande köpa den upplagan med fel i?Lars Gyllenhaal skrev:Notera att Berlin reviderats - flera fel o brister i den första svenska upplagan är nu åtgärdade.
Mvh,
Lars