Jag beställde en bok, "Avgörandets ögonblick: Invasionen i Normandy 1944". Jag undrar om den är bra och vad ni tycker om den.
Ska strax också beställa några filmer från skalman också.
Shoppat från Skalman
-
Oskar The Second
- Medlem
- Kapitän zur See
- Medlem
Boken du beställt är, enligt min åsikt, en av de allra bästa om invasionen och de efterföljande händelserna. Författarnas strävan att ge en så rättvis bild som möjligt av hela händelseförloppet, genom att använda källor från båda sidor, är beundransvärd. Till skillnad från andra böcker som nästan uteslutande bygger på allierat material ger den här boken en mycket klarare bild av invasionen, dess förberedelser och efterverkningar. Att sedan Zetterling och Tamelander lyckats fläta ihop allting till en bok som är underhållande* och lätt att läsa och ta till sig gör ju inte saken sämre.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är en bok som fyllde ett behov, den ger båda sidor rättvisa i större utsträckning än de flesta andra böcker.
* Underhållande är kanske fel uttryck om sådana här böcker. Men du förstår vad jag menar.
//Rikard
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är en bok som fyllde ett behov, den ger båda sidor rättvisa i större utsträckning än de flesta andra böcker.
* Underhållande är kanske fel uttryck om sådana här böcker. Men du förstår vad jag menar.
//Rikard
- Wellington
- Medlem
- Kontakt:
Shopat från Skalman
Tackar, Tackar!
Michael Tamelander
Michael Tamelander
-
Oskar The Second
- Medlem