http://fortvv2.capitex.se/beskrivning.a ... MFastighet
Sökningen fann 6 träffar
- 15 februari 2013, 23:01
- Kategori: Sveriges militär 1925-idag
- Tråd: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
- Svar: 6
- Visningar: 5744
- 8 december 2012, 21:30
- Kategori: Sveriges militär 1925-idag
- Tråd: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
- Svar: 6
- Visningar: 5744
Re: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
okej ! då bockar ja av F-huset då :) ja såg att ingången ifrån j-vägen är övertäckt nu. jag får nog en känsla av att "kosta på" en sådan bevakning på K-ön bara för några förråd känns lite mycket men nu talar vi om ca -80 början -90. vi pratar patrullerande hundbev. kanske inte kontinuerligt. stora u...
- 7 december 2012, 22:33
- Kategori: Sveriges militär 1925-idag
- Tråd: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
- Svar: 6
- Visningar: 5744
Re: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
när det gäller vid ödskurvorna så är det vid nedre delen av berget vid järnvägen/vattnet som ryktet nämnde nått i stil med bergrum. kan vara en skröda oxå för nu krossar dom berget ovanifrån så inget lär finnas där nu . K-ön skulle visst ha hundar med som bev. för en längre tid sen när de var i drift
- 7 december 2012, 17:49
- Kategori: Sveriges militär 1925-idag
- Tråd: Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
- Svar: 6
- Visningar: 5744
Verksamhet runt Kalvarsön/Gustavsvik/Åbordsön
Tjena ! Jag har några funderingar om det finns några här på som kan bringa lite klarhet om vad för sorts verksamhet som bedrevs på Kalvarsön och om planerna runt varvet i Gustavsvik. Någon har berättat ytligt om någon form av undervattens-depåplats i närheten av Åbordön men det var mest rykten. Rykt...
- 7 december 2012, 17:32
- Kategori: Kalla Kriget (1946 till 1991)
- Tråd: verksamhet runt Hemsö/gustavsvik/kalvarsön/Åbordsön
- Svar: 1
- Visningar: 4176
verksamhet runt Hemsö/gustavsvik/kalvarsön/Åbordsön
Tjena ! Jag har några funderingar om det finns några här på som kan bringa lite klarhet om vad för sorts verksamhet som bedrevs på Kalvarsön och om planerna runt varvet i Gustavsvik. Någon har berättat ytligt om någon form av undervattens-depåplats i närheten av Åbordön men det var mest rykten. Rykt...
- 19 augusti 2012, 14:59
- Kategori: Kalla Kriget (1946 till 1991)
- Tråd: Ubåtskränkningar
- Svar: 561
- Visningar: 121856
Re: Ubåtskränkningar
Jag kommer ihåg när jag låg i lumpen, i 14 i Gävle -89-90 och det här var på hösten -89 soldaterna hadde precis ryckt in och vi (gruppchefer) hadde vart där i 2,5 månader, jag hadde vaktvecka och det var mina soldaters första vakt, då kom det ett larm ifrån Hudiksvall om en trolig ubåtskränkning i ...