mm ibland ska man lyssna på dom onda.... 8)
precis som patrik säger.....snackar man med folk som bara sett filmerna så e dom i en helt annan värld.
filmerna är ju grymmt dåliga mot vad böckerna är.
Sökningen fann 14 träffar
- 13 februari 2003, 16:04
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: "Shiire, Baggiiins"
- Svar: 10
- Visningar: 1390
- 12 februari 2003, 09:32
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: "Shiire, Baggiiins"
- Svar: 10
- Visningar: 1390
var e det svåra att förstå för vissa människor att LÄSA boken???? tycker du filmen/filmerna e bra då kommer du att dö när du läser böckerna. så mitt tips till dig isendur? eller vad du hette LÄS nu för guds skull böckerna och ställ mer frågor sen, när du kan lite om den riktiga historien. :idea: obs...
- 3 februari 2003, 12:55
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Köpa Ringen
- Svar: 11
- Visningar: 1322
jag kan bara säga att min ring är ej till salu.
den används i goda syften (sitta i brudarnas omklädningsrum)
nä men allvar titta på http://www.blocket.se
där finns några som säljer ringarna.
kanske beg ,men det kvittar iofs
den används i goda syften (sitta i brudarnas omklädningsrum)
nä men allvar titta på http://www.blocket.se
där finns några som säljer ringarna.
kanske beg ,men det kvittar iofs
- 25 januari 2003, 11:49
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Tabbar??
- Svar: 53
- Visningar: 4992
- 25 januari 2003, 01:02
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Filmerna större än böckerna?
- Svar: 65
- Visningar: 5000
men är inte bakgrunderna i FOTR och TTT sämre än andra bakrunder... tycker dom är jätte usla tycker att vissa ny "high-tech filmer" har bättre. dom får komma på ny teknik med den där "gröna duken" bakom dem när de ska filma. drar ner rätt så mycket på filmens effekter och så tycker jag. men snart ko...
- 25 januari 2003, 00:58
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Tabbar??
- Svar: 53
- Visningar: 4992
är nog ganska säker på att det är austaraliensiska....eftersom filmerna spelades in på nya zeelans så är det vell ganska troligt att de flesta "vanliga" skådespelarna är tagna från australien eller ny zeeland. de flesta som spelade alver var från australien. dom visar det på dvd extra materialet til...
- 24 januari 2003, 14:26
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Tabbar??
- Svar: 53
- Visningar: 4992
en annan sak som är ganska störig i filmen (ttt då alltså) är att alla orcherna bryter på mega australiensiska.....riktigt fult är det.. tex då när dom vill äta upp merry och pippin... fan vad jag skratta åt han gammel orchen eller vem han var....what about theis legs the,they dont need em!" hehe......
- 24 januari 2003, 14:22
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Gollum i TTT
- Svar: 39
- Visningar: 3070
- 24 januari 2003, 14:18
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Filmerna större än böckerna?
- Svar: 65
- Visningar: 5000
- 22 januari 2003, 23:05
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Filmerna större än böckerna?
- Svar: 65
- Visningar: 5000
jag längtar iallafall tills om sådär 10 år när dom förhoppningsvis gör om filmerna. och så får man hoppas att som lyckas göra filmerna mer lika böckerna. men det blir nog svårt att göra d. tyckte att första filmen kändes mer som boken än vad andra filmen gjorde. dom missade kamratskapen i TTT. som i...
- 5 januari 2003, 14:41
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Språk
- Svar: 15
- Visningar: 1967
- 4 januari 2003, 14:10
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Språk
- Svar: 15
- Visningar: 1967
Språk
hallå.
vet ngn var man kan lära sig prata alviska ?
skulle vilja säga några fina rader till min flickvän på hennes födelsedag!
=)
skulle va jävligt skoj att kunna lite.
någon som har ngt tips?
vet ngn var man kan lära sig prata alviska ?
skulle vilja säga några fina rader till min flickvän på hennes födelsedag!
=)
skulle va jävligt skoj att kunna lite.
någon som har ngt tips?
- 5 november 2002, 15:31
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Silmarillion
- Svar: 84
- Visningar: 14047
jag läser bilbo nu. började igår. sen får jag nog läsa första delen i sagan om ringen.missade den. orkade inte läsa igenom den eftersom jag såg filmen 13 ggr. men sen när jag började läsa två tornen så blev jag fan besatt av boken. läste ut den på 3 dagar sen tog direkt och lånade konungens återkoms...
- 4 november 2002, 16:40
- Kategori: J.R.R. Tolkien
- Tråd: Silmarillion
- Svar: 84
- Visningar: 14047
Silmarillion
har inte läst denna boken kan ngn berätta lite smått vad den handlar om.
och boken Ringens värld är den ngt att läsa?
vilken rekommenderar ni som kan det här?
själv har jag bara läst Två tornen och Konungens återkomst.
vilken av Silmarillion och ringens värld ska man läsa först?
och boken Ringens värld är den ngt att läsa?
vilken rekommenderar ni som kan det här?
själv har jag bara läst Två tornen och Konungens återkomst.
vilken av Silmarillion och ringens värld ska man läsa först?