Sökningen fann 12 träffar
- 16 november 2003, 21:11
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Finska vinterkriget
- Svar: 13
- Visningar: 3415
Clarre, innan du frågar: Tänk efter om du inte klarar av att leta upp svaren på vissa frågor själv... Som Andreas påpekade är det inte så roligt att göra andras läxor... :wink: Svaret på din senaste fråga ("Varför krigade de?") får du också om du går in på den sidan Andreas så vänligt länkade till....
- 16 november 2003, 10:47
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Finska vinterkriget
- Svar: 13
- Visningar: 3415
Re: Finska vinterkriget
Hur lång tid tog det för sovjet att besegra finland? Hur många dog Finland/Sovjet? Varför? Deltog några svenskar? I vår serie av "ge allt till mig just nu för jag orkar inte leta själv..." 1) Finland blev inte besegrad. Finland ingick ett fredsfördrag med Sovjet. Kriget räckte 105 dagar. 2) Enligt ...
- 15 november 2003, 16:42
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Finska vinterkriget
- Svar: 13
- Visningar: 3415
Finska vinterkriget
Hur lång tid tog det för sovjet att besegra finland?
Hur många dog Finland/Sovjet?
Varför?
Deltog några svenskar?
Hur många dog Finland/Sovjet?
Varför?
Deltog några svenskar?
- 15 november 2003, 00:32
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Dagen D
- Svar: 12
- Visningar: 3167
- 14 november 2003, 22:31
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Dagen D
- Svar: 12
- Visningar: 3167
Re: Dagen D
Jag tycker att Dagen D har överskattats i olika historiska anseenden, egentligen avgjordes bara hur mycket av europa som skulle bli kommunistiskt. Dessutom var Stalingrad en stor vändpunkt inte Dagen D. Som dom säger i medal of honor. Que? Du menar hur mycket som skulle falla under stalin? Ursäkta ...
- 14 november 2003, 22:12
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Största slaget?
- Svar: 16
- Visningar: 3296
- 14 november 2003, 22:10
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Dagen D
- Svar: 12
- Visningar: 3167
Dagen D
Jag tycker att Dagen D har överskattats i olika historiska anseenden, egentligen avgjordes bara hur mycket av europa som skulle bli kommunistiskt. Dessutom var Stalingrad en stor vändpunkt inte Dagen D. Som dom säger i medal of honor.
- 14 november 2003, 22:04
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Största slaget?
- Svar: 16
- Visningar: 3296
- 13 november 2003, 16:56
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Manchuriet
- Svar: 28
- Visningar: 3884
Manchuriet
nja man kan väl säga att Manchuriet var väldigt roligt för sovjeter.
- 13 november 2003, 16:47
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Stalingrad, vändpunkten......eller?
- Svar: 62
- Visningar: 8011
stalingrad
jag tycker att stalingrad var vändpunkten. faktum är att Kharkov var det sistastora slaget tom tyskland och ss vann. Sen började sovjets framryckningar från östfronten.
- 13 november 2003, 16:40
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: stalingrad
- Svar: 16
- Visningar: 3258
tack
tack för alla svar
- 9 november 2003, 16:14
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: stalingrad
- Svar: 16
- Visningar: 3258
stalingrad
Tyskarna var nära moskva när dom försökte inta stalingrad.
Varför struntade dom i moskva och anföll stalingrad istället
Varför struntade dom i moskva och anföll stalingrad istället