Sökningen fann 21 träffar

av Generalfeldmarschall
15 januari 2004, 16:59
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: släktingar
Svar: 44
Visningar: 9744

har också WW2 släktingar vet inte så mycket om dom.........

någon som vet sidor med info eller liknande har kollat på google hittar inte något

MVH
av Generalfeldmarschall
10 december 2003, 17:26
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Quiz: Militär utrustning
Svar: 31942
Visningar: 1464867

SDKFZ 140 Leichte Flakpanzer 38?????
av Generalfeldmarschall
3 december 2003, 21:07
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: Flygsimulatorer
Svar: 14
Visningar: 3630

någon som kan komentera Lock On??????
MVH :)
av Generalfeldmarschall
3 december 2003, 21:01
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Ryska flygmanövrar
Svar: 60
Visningar: 8625

hur hög hastighet måste su 27:an ha för Kobra manövern??

MVH :)
av Generalfeldmarschall
29 november 2003, 10:20
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Jättekanon gör museet komplett
Svar: 8
Visningar: 3106

har varit där rekommenderar starkt :)
av Generalfeldmarschall
15 november 2003, 10:48
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Skolarbete...
Svar: 16
Visningar: 3336

eller kanske Erich Hartmann eller det där finska flygesset........... :)
av Generalfeldmarschall
15 november 2003, 10:39
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: WW2 saker i sverige
Svar: 11
Visningar: 4210

äntligen någon som fattar :idea:
av Generalfeldmarschall
14 november 2003, 21:23
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: WW2 saker i sverige
Svar: 11
Visningar: 4210

WW2 saker i sverige

läste att det finns en norsk/engelsk bunker "Kari" och en Avro Lancaster i norra sverige nån som varit där ?????

Det skulle också finnas förrådsbyggnader i Luleå med en viss Oberleutnant Walther Zindel...........
av Generalfeldmarschall
24 oktober 2003, 15:29
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: Idag U-571 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar: 15
Visningar: 3401

Idag U-571 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

på danmark 1 eller 2 ..... 8O 8O
av Generalfeldmarschall
22 augusti 2003, 09:37
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: To End All Wars
Svar: 1
Visningar: 2909

har sett båda :D
av Generalfeldmarschall
20 augusti 2003, 11:29
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Bästa flygplanstyper?
Svar: 67
Visningar: 9464

för mig att Ju 88 är en lätt bombare i allafall så var Ju 87 mkt bra
kolla in Heinekel Zwilling den är STOR
av Generalfeldmarschall
20 augusti 2003, 11:24
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Släktingar i wwII
Svar: 213
Visningar: 36542

Min farfars bror tjänstgjorde i Tyskarmen på Östfronten....
vet inget om han :cry:
skulle vilja veta........
han kom aldrig tillbaka...
av Generalfeldmarschall
20 augusti 2003, 10:35
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Bästa flygplanstyper?
Svar: 67
Visningar: 9464

Tyskland:
Bf 109
Ju 87 Stuka(Sturskampfleuzeug)
Heinekel He 111
USA:
P 51 Mustang
vet ej
B 17
Sovjet:
vet ej
IL 2
Pe 8
UK:
Spitfire
Mosquito
B 24 Liberartor/Lancaster
av Generalfeldmarschall
20 augusti 2003, 09:58
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Hur bemöttes de allierade
Svar: 53
Visningar: 10177

Var på Kreta nyss grekerna stod med käppar och väntade på att tyska FJ-trupper skulle landa och stod och slog dem

Allierade blev nog bemötta som hjältar
av Generalfeldmarschall
20 augusti 2003, 09:54
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: Sevärdheter i Berlin?
Svar: 15
Visningar: 4019

Sachsenhausen ca 3mil utanför Berlin ta S-bahn