Sökningen fann 12 träffar
- 2 juli 2003, 02:44
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Normandie
- Svar: 47
- Visningar: 10408
Var glad att dom allierade landsatte för annars kanske USSR fortfarande funnits. Dessutom skulle USSR lagt hela Europa under sig om det inte var för landstigningen i Normandie! Exakt det jag menade med att kriget var avgjort. väst kom in för att förhindra en yttligare regim, soviet, att "ta/dela up...
- 1 juli 2003, 20:22
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Normandie
- Svar: 47
- Visningar: 10408
- 1 juli 2003, 12:56
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Hitler och "adlande" ???
- Svar: 15
- Visningar: 5026
- 30 juni 2003, 19:57
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kärnvapen tillverkning på norska tundran?
- Svar: 16
- Visningar: 4550
- 30 juni 2003, 15:11
- Kategori: Historia i litteratur och media
- Tråd: Ranka WW2 Spel - Sortera fram kvalité spelen
- Svar: 39
- Visningar: 7850
- 30 juni 2003, 14:37
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Vad ville Japan vinna?
- Svar: 11
- Visningar: 5392
- 30 juni 2003, 14:35
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Strategiskt Geniala?
- Svar: 9
- Visningar: 4665
Strategiskt Geniala?
Vilka var de strategiskt Geniala under Ww2?
Personer?
Något speciellt slag?
Var Ryssland mycket för strategi, så fall exempel?
Personer?
Något speciellt slag?
Var Ryssland mycket för strategi, så fall exempel?
- 30 juni 2003, 14:32
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kärnvapen tillverkning på norska tundran?
- Svar: 16
- Visningar: 4550
- 30 juni 2003, 14:29
- Kategori: Historia i litteratur och media
- Tråd: Ranka WW2 Spel - Sortera fram kvalité spelen
- Svar: 39
- Visningar: 7850
- 30 juni 2003, 14:25
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kärnvapen tillverkning på norska tundran?
- Svar: 16
- Visningar: 4550
Kärnvapen tillverkning på norska tundran?
Som norsk i blodet har man som liten hört en del rövarhistorier runt släkktmiddags-borden i sina dar. Ett som jag inte har fått bekräftat eller hört någonting om är, jag tar 'hela historian'. Mina fars föräldrar bor/bodde i nord Norge och tillhörde 'Rebellerna'. Man fick veta att långt ut på den nor...
- 30 juni 2003, 14:16
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Vad ville Japan vinna?
- Svar: 11
- Visningar: 5392
Vad ville Japan vinna?
Som en ganska ung kille med stort och 'nytt' intresse för historia och andra världskriget undrar jag; Vad ville Japan vinna med att blanda in sig i kriget? Ville dem ta terretorium och/eller/inte åt väst-syd-öst-norr ? Hur Allierade var de med tyskarna, slogs dem vid sida någång? Hur kom deras allia...
- 30 juni 2003, 13:58
- Kategori: Historia i litteratur och media
- Tråd: Ranka WW2 Spel - Sortera fram kvalité spelen
- Svar: 39
- Visningar: 7850
Ranka WW2 Spel - Sortera fram kvalité spelen
Jag har sett tidigare trådar där man listat fram så många spel från ww2 som möjligt, jag är en av dem som inte tänker pröva alla för se om de är bra (; Här listar jag en top lista av de spel jag tycker är bäst! (ingen ordning) 1. Axis & Allies 2. Battlefield 3. Hearts of Iron 4. Close Combat Det är ...