Sökningen fann 19 träffar

av JohnDoe
31 januari 2004, 18:05
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: Läst något av Donald R Burgett?
Svar: 0
Visningar: 2406

Läst något av Donald R Burgett?

Är det någon som har läst något av nämnda författare?
Bild
Bild

http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_ ... 0440236304

John
av JohnDoe
2 september 2003, 22:30
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Dödslista/åsiksregistering
Svar: 13
Visningar: 4721

. Om jag inte minns fel planerade de svenska nazisterna att bygga ett koncentrationsläger på en liten ö utanför Gotland. Någon som vet mer om dettà? Ön heter stora Karlsö och är en liten kobbe par kilometer utanför Gotlands västkust, jag har oxå hört om ett läger på ön och att man till och med gjor...
av JohnDoe
20 juli 2003, 16:32
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Stuka zu fuss
Svar: 8
Visningar: 3596

Man får tacka för svaren!

Någon som vet hur många fordon som utrustades med "Stuka zu fuss"?


John
av JohnDoe
18 juli 2003, 21:44
Kategori: Militär teknikhistoria
Tråd: Stuka zu fuss
Svar: 8
Visningar: 3596

Stuka zu fuss

Hallå på er....

Jag har precis avslutat boken Ragnarök och där nämns Sdkfz 251 Stuka zu fuss.
Jag är riktigt nyfiken på den här "Stuka till fots"? och om det är någon vänlig själ med lite insikt som kan upplysa undertecknad om detta vapen...
jag har sökt men det enda jag hittat är modeller

Mvh
John
av JohnDoe
13 juli 2003, 11:35
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: OBS!! Desert Fox
Svar: 18
Visningar: 3554

Jag tyckte inte att den var något vidare....antingen fick man epilepsi av de snabba klippen på kanoneld eller så blev man arg för man inte visste vem som var tysk eller britt, alla pratade samma dialekt,,,,, men men.......
av JohnDoe
7 juli 2003, 19:55
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: "Band of Brothers" - andra tittningen (långt)
Svar: 73
Visningar: 10201

Nu har jag beställt Websters memoarer och Ambroses BoB.


Är det någon som vet om man har planer på att släppa någon extended version av BoB, typ som sagan om ringen?
För man har väl en hel massa scener som ej blivit användna?



Mvh

John
av JohnDoe
21 juni 2003, 16:13
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: Indy och ett flygplan
Svar: 19
Visningar: 4229

Re: apropå

Det här har kanske inte riktigt med ämnet att göra men...hur vinner Indy över tysken? De håller på att slåss och brottas, och Indy hamnar i underläge, och *klipp* så är tysken borta! Vad hände egentligen? Är det bara mitt VHS-exemplar som är konstigt eller? planet snurrar ju runt i en snäv cirkel, ...
av JohnDoe
17 juni 2003, 19:27
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: The Longest Day
Svar: 16
Visningar: 3485

Filmen är gjord direkt från boken, varenda replik och händelseförlopp är exakt samma. Jag tycker att filmen är mycket bättre än boken även om det är ett plus att det finns ett register längst bak i boken om vad de olika personerna gjorde efter kriget..
av JohnDoe
12 juni 2003, 20:04
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Arkiv över svenska frivilliga i Finland
Svar: 3
Visningar: 4525

wehrwolf.net har bla en förteckning över vilka svenskar som blev dekorerade under kriget... [/url]
av JohnDoe
11 juni 2003, 19:48
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: KELLYS HJÄLTAR
Svar: 45
Visningar: 7762

det är just det jag inte fattar!? varför bara skrämma dem när de kan döda dem? jag skulle nog inte kapitulera om jag var en tysk ss-soldat bara för att jag fick lite färg på min tiger tank..! ´ Oddball & Co hade väl laddat kanonen med fel granat när de sköt färggranaten på tigern, meningen med färg...
av JohnDoe
4 juni 2003, 20:23
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Efter kriget?
Svar: 18
Visningar: 5432

Efter kriget?

Detta är tyvärr en dum fråga men ha tålamod är ni snälla.... :oops: Jag undrar vad den vanliga "Landsern" gjorde efter krigsslutet? Läste C.Ryans " Den längsta dagen" för ett halvår sedan och i slutet fanns en förteckning över vad de tyska soldaterna hade för yrke efter maj -45. det var brevbärare, ...
av JohnDoe
3 april 2003, 16:35
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: sämsta ww2 film
Svar: 136
Visningar: 16882

Får jag nominera Järnkorset som en av dom sämre filmer? Jag stödjer helt klart den nomineringen! ruskigt besviken på Järnkorset :x Varför är du besviken på Järnkorset har precis köpt den för 86 kronor i Maxi Olofström :x :x :x :x Järnkorset är enligt mig en otroligt överskattad film :wink: , jag bl...
av JohnDoe
29 mars 2003, 17:36
Kategori: Historia i litteratur och media
Tråd: sämsta ww2 film
Svar: 136
Visningar: 16882

CJBackfire skrev:Får jag nominera Järnkorset som en av dom sämre filmer?
Jag stödjer helt klart den nomineringen!

ruskigt besviken på Järnkorset :x
av JohnDoe
22 februari 2003, 17:38
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: MEDIC!!!!
Svar: 18
Visningar: 7317

det fanns väl redan penicillin på 40-talet?[/quote]
av JohnDoe
22 februari 2003, 16:10
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: MEDIC!!!!
Svar: 18
Visningar: 7317

MEDIC!!!!

Jag har alltid funderat på vad sulfa är/var.
(det ser ut som om dom pudrar varandra med socker)

Har det en smärtstillande effekt eller får det blodet att koagulera snabbare eller vad är det frågan om?

Finns det någon som har svar????

// JohnDoe